اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان میزبان رزمایش نیروهای ویژه پیمان امنیت جمعی

منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرد در خاک تاجیکستان رزمایش نیروهای ویژه پیمان امنیت جمعی با عنوان «کبالت - 2021»، برگزار می شود.

تاجیکستان میزبان رزمایش نیروهای ویژه پیمان امنیت جمعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در یکی از میادین تمرینات نظامی ارتش تاجیکستان واقع در منطقه «ختلان» این کشور، رزمایش نیروهای ویژه سازمان پیمان امنیت جمعی، برپا می‌شود.

بنابر گزارش منطقه نظامی مرکزی روسیه، رزمایش مذکور روزهای 17 – 19 نوامبر در میدان تمرینات نظامی «فخرآباد» تاجیکستان برگزار می‌شود.

در این رزمایش از طرف روسیه در مجموع حدود 60 نظامی و 10 واحد تجیهزات نظامی از جمله دو بالگرد می – 8 پایگاه نظامی 201 شرکت می‌کنند.

در جریان این رزمایش با استفاده از تجهیزات شناسایی فنی و بالگردها اقداماتی در زمینه مسدود کردن و هجوم به ساختمانی که به طور فرضی به تصرف تروریست‌ها درآمده است، تجربه می‌شوند.

طبق گزارش منطقه نظامی مرکزی روسیه در رزمایش «کبالت – 2021» علاوه بر روسیه همچنین نیروهای ویژه، نهادهای کشور، امنیت، وزارتخانه‌ها و ادارات شرایط اضطراری و کنترل مواد مخدر نیروهای واکنش سریع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، از جمله ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان شرکت خواهند کرد.

هدف از برگزاری این رزمایش افزایش سرعت، آمادگی و اجرایی اقدامات مشترک و عملیاتی – رزمی در مناطق امنیت جمعی، عنوان شده است.

پایگاه نظامی 201 مستقر در تاجیکستان بزرگترین پایگاه نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور است و در شهرهای دوشنبه و باختر واقع شده است.

با وخامت اوضاع در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان، روسیه و متحدانش در سازمان پیمان امنیت جمعی چندین رزمایش برگزار کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول