اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عدم تصویب شیوه نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی رشت در دیوان عدالت اداری

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به‌ عدم تصویب شیوه نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی رشت در دیوان عدالت اداری گفت: به زودی طی دیداری با نمایندگان مردم رشت در مجلس و مجمع نمایندگان گیلان این موضوع را بررسی و ان شاا راهکارهایی مناسب به منظور رفع این مشکل ارائه شود.

عدم تصویب شیوه نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی رشت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در چهاردهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در روز گذشته برای دومین مرحله در دیوان عدالت اداری به منظور پیگیری شیوه‌نامه زمین‌های نسقی حضور پیدا کردیم، اظهار کرد: روز گذشته به همراه شهردار و یکی از همکاران شورا در صحن عمومی دیوان عدالت اداری به منظور دفاع مجدد از شیوه نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی حضور پیدا کردیم و دفاع خوبی هم انجام شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه به واسطه خلا قانونی که پیرامون صدور سند برای برخی از املاک وجود دارد، مردم به ناچار در زمین‌های نسقی ساخت‌وساز می‌کنند، افزود: در دیوان عدالت ادارای اعلام کردیم که این شیوه نامه در هیئت تطبیق فرمانداری رشت، دادگستری گیلان و غیره بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

عدم تصویب شیوه نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی شهر کرج
وی به‌عدم تایید شیوه نامه ساخت‌وساز شهر کرج در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: علیرغم تمامی تلاش‌هایی که در این حوزه انجام شد متاسفانه دیوان عدالت اداری شیوه نامه ساخت‌وساز زمین‌های نسقی در رشت را همچون شیوه نامه شهر کرج تایید نکرد و در شرایط فعلی نیازمند ورود مجمع نمایندگان گیلان بالاخص نمایندگان مردم رشت در مجلس هستیم تا ان شاالله با ورود نمایندگان مجلس این مشکل که بسیاری از شهرهای کشور با آن مواجه هستند با راهکارهای موثر پیشنهادی برطرف شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به قطع برخی از خدمات توسط تعدادی از دستگاه‌های خدمات رسان علیه شهرداری رشت بیان کرد: بارها شاهد بوده‌ایم که برخی از ادارات دولتی به واسطه مطالباتی که از شهرداری دارند، برخورد قهری انجام و حتی در مواردی به خاطر بدهی‌ها نسبت به قطع برخی از انشعابات از جمله برق پارک‌های رشت اقدام کرده‌اند و حوزه مدیریت شهری را تحت فشار قرار داده‌اند. 

ورود شهرداری رشت به موضوع دریافت مطالبات از دیگر دستگاه‌ها
کارگرنیا با اشاره بر اینکه شهرداری رشت نیز یک دستگاه خدمات رسان است، افزود: بسیاری از دستگاه‌ها متقابلا بدهی‌هایی به مجموعه شهرداری دارند اما شهرداری رشت به واسطه حفظ تعاملات و تسریع در امور شهروندان هیچ گاه برخورد مشابه با دیگر دستگاه‌ها انجام نداده است. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت با حجم بدهی‌های فراوانی مواجه است، تصریح کرد: شهرداری رشت با دریافت مطالبات از دیگر دستگاه‌ها و هزینه کرد در پروژه‌های عمرانی می‌تواند بخشی از مشکلات این مجموعه را مرتفع کند و در این راستا از شهردار رشت می‌خواهم در اسرع وقت میزان مطالبات شهرداری را از دیگر دستگاه‌ها به طور تفکیک شده به شورا اعلام کند و برای دریافت مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دیگر بدون فوت وقت ورود کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مباحث مطرح شده پیرامون دخالت اعضای شورا در عزل و نصب‌های شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: اعضای شورا به واسطه وظیفه نظارتی که دارند به این مبحث نیز به عنوان ناظرین عملکرد بر شهرداری رشت به صورت مشورتی ورود می‌کنند. 

کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم رشت قصد ندارد همچون برخی از گذشتگان پس از بروز اختلافاتشان با شهردار مباحث را رسانه‌ای کنند، تصریح کرد: اعضای شورا تمام مباحث را شفاف و صادقانه به اطلاع شهروندان می‌رسانند و به عنوان ناظرین بر عملکرد شهردار رشت باید در مواقع ضروری تذکرات لازم به شهردار داده شود تا خدای ناکرده شاهد حضور برخی از افراد در جایگاه‌هایی که بنا به دلایلی صلاحیت‌های لازم را ندارند نباشیم. 

اعضای شورا حتی یک پُرس غذای گرم از بیت‌المال نخورده‌اند
وی با اشاره به انعکاس مطالبی در برخی از رسانه‌ها پیرامون هزینه میلیونی غذای شورای ششم افزود: خدا را شاهد می‌گیریم که تا کنون اعضای شورا حتی یک پُرس غذای گرم از بیت‌المال برای خودشان خریداری نکرده‌اند و تنها وعده غذایی که برای اعضای شورای ششم رشت طی سه ماه از فعالیتش خریداری شد یک وعده ساندویچ بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به حفظ بیت المال و جلوگیری از ریخت‌وپاش‌ها در شورای ششم گفت: در یک روز کاری از عمر شورای ششم به واسطه جلسات متعددی که برگزار شد امکان مراجعه اعضای شورا به منزل و صرف ناهار وجود نداشت و در آن روز یک وعده ساندویچ برای شورا خریداری شد. 

کارگرنیا با اشاره به فعالیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت بیان کرد: شیوه نامه‌ای در این باره به شهرداری‌های سراسر کشور و دیگر دستگاه‌ها ارسال شده و ان شاالله شهرداری رشت پیرامون وظیفه‌ای که بر اساس قانون در این راستا به وی تکلیف شده با جدیت بیشتری ورود کند. 

وی با بیان اینکه در جریان انجام ملاقات مردمی امروز، یکی از بازاریان دغدغه‌هایش را با بنده در میان گذاشت، تصریح کرد: تردد تاکسی‌ها به صورت تک سرنشین و دربستی، طولانی بودن مدت زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس، فعالیت بدون ضابطه دستفروشان در رشت از جمله دغدغه‌های این مراجعه کننده بود و انتظار دارم در جلسه آینده شورا روسای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و بهداشت و محیط زیست شورای رشت پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ساماندهی دستفروشان رشت گزارشی ارائه کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دیدار استاندار گیلان و وزیر کشور بیان کرد: در این دیدار وزیر کشور به استاندار گیلان پیرامون رفع مشکل پسماند سراوان به عنوان اولویت نخست استان تاکید و استاندار گیلان نیز در بازدید اخیر از وضعیت پسماند اعلام کرد که هیچ نگرانی بابت تامین اعتبار احداث دستگاه زباله‌سوز در رشت وجود ندارد. 

وضعیت نامناسب ورودی رشت از سمت جاده تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهروندان بابت وضعیت ورودی رشت از سمت جاده تهران بسیار دغدغه‌مند هستند، اظهار کرد: در این ورودی به واسطه درگیری ما بین شهرداری رشت و اداره راه و شهرسازی پیرامون موضوع دریافت عوارضی وضعیت آسفالت بسیار نامناسب است و انتظار داریم تا شهردار رشت هر چه سریعتر به موضوع آسفالت در این محدوده از شهر ورود کند.

مسعود عباس نژاد با اشاره به اجرای پروژه زرجوب به صیقلان گفت: این پروژه مورد انتقاد رئیس شورا و اعضای کمیسیون ترافیک است و موجب شده تا شورا آماج اعتراضات مردم قرار بگیرد. 

وی با تاکید به اینکه اجرای این طرح اثرات زیان باری را برای رانندگان تاکسی و ساکنین آن بخش از شهر به همراه دارد، بیان کرد: این طرح نیز همانند طرح ایستگاه‌های دوچرخه، بدون اطلاع به کمیسیون ترافیک شورا اجرایی شده است و از ریاست شورا تقاضا دارم این موضوع را از شهردار رشت پیگیری کند. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با ابراز تاسف از وضعیت درختکاری در رشت افزود: همه‌ساله در روز درختکاری شاهد تحمیل هزینه‌های فراوانی به منظور خرید نهال به شهرداری هستیم اما گویا کاشت درختان به خوبی مدیریت نمی‌شود و مشخص نیست تا چند سال باید حسرت وضعیت درختکاری‌های انجام شده در فومن و برخی دیگر از شهرهای استان را بخوریم. 

ایجاد موزه معاصر در رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرهنگ مقوله مهم و زیر بنایی است، اظهار کرد: برنامه ریزی و سیاست‌گذاری از وظایف کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت است و اگر قرار است در حوزه فرهنگی اتفاق بیافتد باید از کمیسیون فرهنگی بگذرد. 

نادر حسینی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورا تا کنون ۱۲ جلسه برگزار کرده است، افزود: ۲۲ کارگروه در موضوعات مختلف در کمیسیون فرهنگی شورای رشت تعریف شده است که در آن جلسات به بررسی موضوعات مختلف پرداختیم. 

وی با تاکید به اینکه علیرغم وجود اماکن و پیشنه فرهنگی خوب در رشت، متاسفانه در این حوزه وضعیت خوبی نداریم، بیان کرد: باید سرانه فرهنگی و ورزشی رشت را افزایش دهیم و امیدوارم در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه‌ای به این مهم معطوف و شاهد رقم خوردن اقدامات خوبی از جمله ایجاد موزه معاصر در رشت باشیم. 

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر رشت موافقت خود را با تفریغ بودجه سال‌های ۹۴ و ۹۵ شهرداری رشت اعلام کردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول