اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تجارت محور نشست مقامات آسیای مرکزی و سازمان ملل در «تاشکند»

وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان از برگزاری شانزدهمین نشست کارگروه ویژه تجاری سازمان ملل متحد برای اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی در تاشکند خبر داد.

تجارت محور نشست مقامات  آسیای مرکزی و سازمان ملل در «تاشکند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شانزدهمین نشست کارگروه ویژه تجاری سازمان ملل برای اقتصاد کشورهای  آسیای مرکزی در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد.

بنابر این گزارش، این اجلاس با مشارکت نمایندگان آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان و همچنین نمایندگان سازمان های معتبر بین المللی برپا شد.

 ریاست این جلسه را «عبدالرحمان عبدالرحمان زاده» معاون وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان بر عهده داشت.

عبدالرحمان زاده ضمن افتتاح این جلسه همکاری تجاری بین کشورهای عضو  را با وجود دوره حساس بحران که تقریبا تمام کشورهای جهان را در بر می گیرد، ثابت عنوان کرد.

 در این اجلاس مسائل مربوط به همکاری بین کشورهای عضو برنامه ویژه تجاری سازمان ملل برای اقتصادی کشورهای آسیای مرکزی در چارچوب سازمان تجارت جهانی، استراتژی و نقشه راه برای تسهیل، گسترش و معرفی اصول های تجارت پایدار در منطقه، تحقیقات و توصیه هایی در مورد موانع غیر تعرفه ای تجارت، دیجیتالی سازی حوزه بحث و تبادل نظر کردند.

 وی در بخش دیگری وضعیت کنونی حوزه، ابتکارات دولت در زمینه جلوگیری از ویروس کرونا و دستاوردهای تاجیکستان در سال گذشته میلادی را به حضار ارائه کرد.

باید گفت که تاجیکستان ریاست گروه کاری برنامه ویژه تجاری سازمان ملل متحد برای اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی را بر عهده دارد. نشست گروه کاری برنامه مذکور هر سال در قلمرو یکی از کشورهای منطقه برگزار می شود.

در پایان این جلسه عبدالرحمان زاده توصیه های مشخصی را برای تقویت بیشتر همکاری های تجاری بین کشورهای عضو برنامه ویژه تجاری سازمان ملل برای اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی ارائه کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول