اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ساماندهی بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی در کردستان/توزیع 202 هزار بسته کمک مومنانه

فرمانده ناحیه دانشجویی کردستان با اشاره به اجرای ۸۰۰ پروژه عمرانی عام‌المنفعه شامل ۵۰۰ واحد مسکن‌ مددجویی، گفت: بیش از یک‌هزار و 540 گروه جهادی در استان در سامانه اطلس ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی در کردستان/توزیع 202 هزار بسته کمک مومنانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی احمدی پیش از ظهر امروز در رزمایش اقتدار گروه‌های جهادی کردستان در سنندج اظهار کرد: این رزمایش به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور ۴۵۰ گروه‌ جهادی متشکل از ۴ هزار و ۵۰۰ جهادگر از اقشار بسیج در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: برای ارج نهادن فرهنگ والای بسیج این برنامه همزمان با هفته بسیج با هدف تقدیر از اقدامات و تلاش‌های مجاهدانه گروه‌های جهادی برگزار شده است.

فرمانده ناحیه دانشجویی کردستان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب گروه‌های جهادی در سطح استان، گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۴۰ گروه جهادی در استان در سامانه اطلس جهادی ساماندهی شده است که ۲۶۰ گروه از این تعداد مربوط به شهرستان سنندج است.

فعالیت 80 گروه جهادی تخصصی دانشجویی در کردستان

احمدی با اشاره به فعالیت ۸۰ گروه جهادی تخصصی در حوزه دانشجویی، خاطرنشان کرد:  از این یک‌هزار و ۵۴۰ گروه جهادی در استان قریب به اتفاق دارای شناسنامه و کد و شناسه هستند.

وی اضافه کرد: فعالیت و افتخارآفرینی گروه‌های جهادی در طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با ویروس کرونا در راستای تحقق فرمان ولایت فقیه قابل توجه و بسیار ارزشمند است.

فرمانده ناحیه دانشجویی کردستان افزود: در این طرح واکسیناسیون مقابله با کرونا توسط گروه‌های جهادی بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی حماسه بزرگی در کشور آفریده شده که همچنان استمرار دارد و امیدواریم شاهد واکسیناسیون همه مردم در سطح کشور و ریشه‌کن شدن کرونا ویروس باشیم.

اهدای ۱۰۰۹ فقره جهیزه به زوج‌های نیازمند

به گفته احمدی، پخت ۳۵۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان حاشیه شهر و روستاهای محروم، کمک به مردم زلزله زده در شهرستان مریوان، تامین جهیزیه برای یک‌هزار و ۹ زوج جوان نیازمند، تعامل و هم‌افزایی و میزبانی گروه‌های جهادی خارج از استان و راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و...از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی در سطح استان بوده است.

به گفته وی، در قالب این بیمارستان‌های صحرایی به ۲۰ هزار نفر در روستاها خدمات درمانی ارائه شده که رقم قابل توجهی بوده است.

میلاد فخرایی دبیرمجمع جهادگران استان کردستان نیز در این رزمایش با تبریک هفته بسیج اظهار کرد:‌ بسیج به معنای حضور و آمادگی است این شجره طیبه در تمام عرصه‌های که اسلام، انقلاب و قران لازم دیده حضور داشته است.

وی گفت: بسیج از همان روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها نشان داد که از توانای بلقوه و قابل انکاری برای سازندگی و پیشرفت در عرصه های مختلف کشور برخوداراست.

وی افزود: اگربیانات  مقام معظم رهبر در چند سال اخیر را مطالعه کنید می‌بینیم که از روز اول سازندگی و پیشرفت در راس فرمایشات ایشان و جزء اهداف انقلاب بوده است.

 دبیرمجمع جهادگران استان کردستان با بیان اینکه امام امت و رهبر معظم انقلاب همیشه آسایش، رفع فقر و ایجاد عدالت در تمام سطوح جامعه را جزء اولویت‌های پایه کار انقلاب و نظام بیان فرموده‌اند، گفت: فراگیرکردن  شعار خدمت‌رسانی برای تحقق  عدالت و پیشرفت در رأس شعارهای انقلاب ما بوده است.

دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند افراد بصیر،کارآمد و در  تراز انقلاب است

به گفته فخرایی، حرکت‌های جهادی، دستیابی به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی نیازمند افراد بصیر، توانا،کارآمد و در  تراز انقلاب است.

وی با تاکید براینکه حرکت‌های جهادی، بسیج سازندگی به وجود گروه‌های جهادی نمود پیدا می‌کند، گفت: گروه‌های جهادی در تمام عرصه‌ها نقش آفرین بوده و تاثیرگذاری خود را نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه حاکمیت رویکرد  تربیتی و اصالت نیروها همیشه به عنوان یک اصل مهم مورد توجه بوده است، عنوان کرد: سازندگی از خود اعضای گروه‌های جهادی شروع و به سازندگی و خدمت در  مناطق محروم  ختم می‌شود.

 دبیرمجمع جهادگران استان کردستان تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را مهم‌ترین رسالت امروز بسیج و گروه‌های جهادی دانست و افزود: امروز جامعه ما به افرادی نیاز دارد که بتواند این اصول و چشم‌انداز را که از منطقی استوار و بصیرت والا برخوردار است با یک همت عالی و همه جانبه به منصه ظهور بگذارد.

فخرایی اضافه کرد: زحمات و نقش آفرینی گروه‌های جهادی در طول دو سال اخیر در راستای مقابله با ویروس کرونا تاثیرگذاری عمیق بسیج و تفکر بسیجی را در تحقق اهداف بار دیگر به اثبات رساند.

وی با اشاره به بخشی از فرامین رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج، گفت: معظم له از  بسیج به عنوان یک نعمت نام برده و فرموده‌اند اگر از این نعمت استفاده نکنیم کفران نعمت کرده‌ایم.

 دبیرمجمع جهادگران استان کردستان تصریح کرد: رسیدن به ایران قوی مهم‌ترین انتظار رهبر از جوانان است برای رسیدن به این هدف ما باید امروز از دیروز و فردا از امروز قوی‌تر باشیم در این شرایط آن چیزی که اهمیت دارد همت تک تک افرادی است که به اسم جهاد دارند در این استان کار می‌کنند.

فخرایی در ادامه با بیان اینکه بسیج سازندگی در چهار کار گروه اصلی عمران، اقتصاد، بهداشت و سلامت و فرهنگی فعالیت‌های خود را تعریف و انجام وظیفه می‌کند، گفت: امروز این تفکر در گروه‌های جهادی ما نهادینه شده که تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان تکیه بر تولید داخلی و استفاده از توان داخلی است.

به گفته وی، کار با محوریت جوانان، امید به آینده، مدیریت جهادی و انقلابی و جهش در پیشرفت چهار راهبرد اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب است که امروز به عنوان اصل بسیار مهم سرلوحه کار  گروه‌های جهادی در کشور قرار گرفته و بر همین مبنا حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امروز با گشذت بیش از چند دهه از ظهور فرهنگ و تفکر بسیجی و پدیدار شدن بسیج سازندگی در سپهر میهن اسلامی  نقش آفرینی‌های بزرگ و سرنوشت ساز این شجره طیبه بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.

توزیع 202 هزار بسته کمک مومنانه در کردستان

وی در ادامه به فعالیت‌های مجمع جهادگران استان و شورای جهادی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۵ مرحله اهدای کمک‌های مومنانه در سطح استان انجام گرفته که در قالب آن  بر ۲۰۲ هزار بسته شامل بسته‌های حمایتی، بسته‌های بهداشتی، ماسک و لوازم تحریر به همت گروه‌های جهادی در سطح استان توزیع شده است.

 دبیرمجمع جهادگران استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای انجام کارهای عام‌المنفعه ۸۰۰ پروژه عمرانی شامل ۵۰۰ واحد مسکن‌ مددجوی برای تحت‌ پوشش‌های کمیته امداد و...انجام شده است.

فخرایی گفت: جهادگران با جان و دل در مسیر خدمت به مردم محروم قدم برمی‌دارند و بدون شک نقش آفرین گروه‌های جهادی هم پایه مدافعانه سلامت در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا مثال زدنی بوده است.

انتهای پیام/2330/71 / ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول