اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نیروگاههای کشور

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در جریان بازدید از پروژه تعمیرات واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس، از اجرای ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نیروگاههای کشور با صرف هزینه ای بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان خبر داد.

اجرای ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نیروگاههای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ناصر اسکندری ظهر امروز با حضور در محل پروژه تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار شماره ۲ نیروگاه بندرعباس تلاش متخصصان نیروگاه را در آماده سازی واحدها قابل تقدیر دانست و در جریان جزئیات تعمیرات اساسی قرار گرفت.

معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با اشاره به اجرای ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های کشور، افزود: به منظور افزایش آمادگی این واحد‌ها برای زمان اوج مصرف تابستان سال‌آینده تعداد ۷۱۱ پروژه تعمیرات اساسی واحد‌های بخاری و گازی، مسیر داغ و اتاق احتراق و تعمیرات دوره‌ای اجرا خواهد شد.

اسکندری با تاکید بر اینکه برنامه‌های تعمیراتی امسال با هزینه‌ای بالغ بر 5هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد، اضافه کرد: به منظور حصول اطمینان از کارکرد مناسب واحد‌های حرارتی در دوره اوج بار، همه ساله پس از پایان مصرف برق تابستان انجام تعمیرات اساسی و دوره‌ای، بازدید مسیر داغ و اتاق احتراق واحد‌های مختلف حرارتی در نیروگاه‌های خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد.

 

حسین سلیمی  مدیر عامل نیروگاه در حاشیه این بازدید با اشاره به ضرورت کسب آمادگی نیروگاه بندرعباس برای کمک به تأمین برق پایدار در زمستان پیش رو و تابستان سال آینده، اظهار کرد: برای کمک به تأمین برق پایدار، نیازمند انجام تعمیرات واحدهای نیروگاه هستیم که این تعمیرات بر اساس برنامه ریزی زمان بندی شده تا پیش از پیک مصرف سال آینده انجام می شود.

سلیمی افزود: پس از عبور موفقیت آمیز نیروگاه بندرعباس از پیک تابستان، برنامه های تعمیراتی نیروگاه آغاز شد که نخستین برنامه، انجام تعمیرات نیمه اساسی واحد شماره ۲  این مجموعه است که از اوایل مهر آغاز شده و در ادامه هم سایر واحدهای نیروگاه به ترتیب برای انجام تعمیرات نیمه اساسی و دوره ای از مدار تولید، خارج خواهند شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول