اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پذیرش 14 اثر نمایشی در پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی با اشاره به اتمام فرآِیند بازینی آثار رسیده شده به دبیرخانه ،گفت: از تعداد 116 اثر دریافت شده 14 اثر بنا به ظرفیت و قابلیت اجرا پذیرفته شدند.

پذیرش 14 اثر نمایشی در پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصادق کوچک‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره ملی تئائر خیابانی «چتر زندگی» با اشاره به استقبال خوب هنرمندان کشور از این رویداد فرهنگی و هنری، اظهار کرد: جمعاً ۱۱۶ اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۱۴ اثر بنا به ظرفیت و قابلیت اجرا پذیرفته شدند.

وی با بیان این‌که آثار پذیرفته شده از استانهای سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان، تبریز، ایلام و یزد بودند، افزود: در این راستا قرار است که شهر میراث جهانی یزد میزبان ۶۸ هنرمند نمایشی کشور باشد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی چتر زندگی، نمایش «آشوبگران» از استان سیستان بلوچستان، «حباب زیر آب» از استان تهران، «دومینو» از تهران، «پشت خط حامل» از استان اصفهان، «حاصل» از تهران، «من بهمنیم» از اصفهان، «نان» تز آذربایجان شرقی، «نبش کوچه بن بست» از استان همدان، «۲۵ متر آرزو» از اصفهان، «سوگلی» از ایلام و «چندخان»، «واقعاً کسی خوابش میبره و بی سر و زمین» از استان یزد، را آثار پذیرفته در این این جشنواره دانست و گفت: آثار پذیرفته شده از روز پنج شنبه در سطح شهر میراث جهانی یزد اجرا می شوند.

کوچک‌زاده با بیان این که طبق هماهنگی های انجام شده فرآیند اجرای تئاترهای خیابانی از پنج شنبه عصر در یزد آغاز می شود، تصریح کرد: قرار از ۴۰ نمایش خیابانی با محوریت ۱۴ اثر برتر این دوره جشنواره چتر زندگی یه مدت سه روز از پنج شنبه پنجم آذرماه در سطح شهر یزد اجرا شود.

وی اجرای نمایش خیابانی در خانه سالمندان و مراکز توانبخشی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در حاشیه این جشنواره دانست و بیان کرد: پارک باغ ملی، پارک آزادگان، گذر فرهنگ و هنر، میدان امیرچخماق،  خیابان مسجد جامع و گلزارشهدای خلدبرین از جمله مکانهای تعیین شده برای اجرای تئاترهای خیابانی چتر زندگی است.

دبیر این دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی تحکیم بنیاد خانواده و تقویت روحیه نشاط و امیدآفرینی را مهمترین هدف این رویداد هنری و ملی عنوان و تصریح کرد: ترویج سنت های اصیل و بومی یکی از رویکردهای جدی جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی است که سعی شده توجه ویژه ای به فرهنگ و آداب رسوم اقوام مختلف در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/الف/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول