اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه: رسالت بسیار بزرگی در گام دوم انقلاب بر عهده علمای دین است

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه در جریان بیانیه گام دوم، رسالت بسیار بزرگی بر عهده علمای دین گذاشته شده است، افزود: درک شیوه های اجرای این بیانیه و نحوه جاری و ساری کردن آن در جامعه، بسیار مهم است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه: رسالت بسیار بزرگی در گام دوم انقلاب بر عهده علمای دین است

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به میزبانی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، با تبیین بیانیه دوم گام انقلاب و نقش روحانیون در این خصوص اظهار داشت: این بیانیه با تبیین متفاوت، در عین نوآوری و خلاقیت، با بهره مندی از رویکردی تاریخی و مستند و با روایتی زیبا و خوش ساخت از اصل انقلاب اسلامی، چالش ها، بحران ها، عبرت ها، دستاوردها و ظرفیت ها و تکیه بر شناخت مزیت های کلیدی و الزامات جهش در چله دوم انقلاب، ضمن تجویز راهبردهای اساسی، نوید بخش تحولات عمیق و گسترده ای است.

وی افزود: بیانیه گام دوم، نقشه‌ راه روشنی مبتنی بر امید واقع بینانه و خوش بینی مومنانه است که در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل جدید تلاش می کند تا این حرکت عظیم الهی را به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور دولت کریمه و ولایت عظمای مهدوی (عج)، متصل کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در جریان بیانیه گام دوم، رسالت بسیار بزرگی بر عهده علمای دین گذاشته شده است افزود: درک شیوه های اجرای این بیانیه و نحوه جاری و ساری نمودن آن در جامعه، بسیار مهم است و در این زمینه مقام معظم رهبری(مدظله الوارف)، کار و حرکت روحانیت را در انجام رسالت الهی آسان نمودند.

وی با بیان محور های گام دوم این بیانیه با عناوین علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، روابطه خارجی مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی عنوان گفت: اگر چه محور دوم این بیانیه به آفاق روحانیت نزدیک تر است اما همگی ما همواره در قبال این هفت مأموریت وظیفه خطیر داریم؛ باید دستاوردها را حفاظت کرد و در بخش ظرفیت‌ها باید آنها را خوب شناخت و تقویت کرد. در محور مأموریت‌ها هم وظیفه ما تحقق آنها در صحنه جامع و عینیت بخشیدن به آنها است.

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه مخاطب این بیانیه همه هستند؛ اما مخاطب خاص آن، جوانان عزیز و رشید و شایسته‌ی ما هستند که سازندگان چهل ساله  انقلاب و صاحبان و آفرینندگان تمدن نوین اسلامی در قرن پانزدهم خواهند بود ادامه داد: رهبر خردمند و جوان‌شناس و جوان‌یاور و جوان‌باور، شدیداً به جوانان جامعه  دلبسته است. او یک مربی عالی‌قدر است که به‌خوبی جوان، آفاق ذهن، آرمان‌خواهی و دل‌شوره‌های او را می‌شناسد و بهتر از هر کسی، از رویش‌های عظیم انقلاب و فتح الفتوح شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی در تربیت نسل جوانِ متفاوت باخبر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول