اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون سازمان اوج: سه اثر با موضوع مشکلات سیستان و بلوچستان در حال ساخت است/ رونمایی از مستند «نان گزیده‌ها 2» در اراک

معاون شتابدهی امور استان‌های سازمان اوج گفت: در راستای مطالبه‌گری به منظور حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر سه اثر داستانی با حمایت‌های سازمان اوج در دست ساخت است.

معاون سازمان اوج: سه اثر با موضوع مشکلات سیستان و بلوچستان در حال ساخت است/ رونمایی از مستند «نان گزیده‌ها 2» در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ناصر نادری شب گذشته در آیین اکران ویژه مستند نان‌گزیده‌ها در اراک اظهار کرد: یکی از افتخارات سازمان اوج حمایت از هنرمندانی است که چه به صورت حرفه‌ای و چه به صورت نیمه‌ حرفه‌ای به بحث مطالبه‌گری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حضور سازمان اوج در استان‌ها به صورت ابری است، افزود: سازمان اوج در هیچ استانی دفتر و تجهیزاتی مستقر نکرده، چرا که معتقد است باید اعتبارات به جای خرید تجهیزات و دفتر به سمت حمایت از هنرمندان انقلابی دغدغه‌مند و مطالبه‌گر سراریز شود تا آنها بتوانند به پشتوانه این حمایت‌ها دست به تولید آثار فاخر در حوزه مطالبه‌گری بزنند.

معاون شتابدهی امور استان‌های سازمان اوج بیان داشت: در راستای مطالبه‌گری به منظور حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر ۳ اثر داستانی با حمایت‌های سازمان اوج در دست ساخت است، در استان مرکزی نیز مستند ارزشمند نان‌گزیده‌ها به همت محمدرضا حاج‌محمد حسینی کارگردان جوان و انقلابی اراک ساخته و تولید شد که امیدواریم این سبک مطالبه‌گری ادامه داشته باشد و شاهد تولید آثار هنری در زمینه مطالبه‌گری در سایر بخش‌ها و مشکلات مربوط به استان باشیم.

در ادامه کارگردان مستند نان‌گزیده‌های گفت: نان‌گزیده‌ها روایتی است از یک مبارزه اجتماعی که اگر در ساخت مستند یک تنها ۱۰ نفر مشارکت کردند، امروز در ساخت مستند ۲ بیش از ۲۰۰ نفر همکاری کردند که این اتفاق رقم بخورد.

حاج‌محمد حسینی افزود: در پیگیری مشکلات هپکو و همچنین ساخت مستند نان گزیده‌‌ای دو مجموعه‌ای از نخبگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان، اساتید حوزه‌های علمیه، طلاب، اهالی رسانه، جامعه مهندسین، اهالی صنعت  گرد هم آمدند که چه بسا اگر نبود این مجموعه، امروز زمین هپکو به شهربازی و یا برج‌های چند طبقه تبدیل شده بود.

 

وی با بیان اینکه کارگران هپکو پرچم مطالبه‌گری را بالا بردند و جامعه نخبگان و دلسوزان از آنان حمایت کردند، بیان داشت: در زمان اعتراضات کارگری به موقع صدای کارگران را شنیدم و رسالت خود دیدم که صدای آنها باشم.

کارگران جوان اراکی اظهار کرد: نان‌گزیده‌ها تنها یک فیلم نیست، بلکه یک روش مبارزه و یک الگوی مطالبه‌گری است، که در این روش مطالبه‌گری حتی به یک نفر فحش ندادیم، تهمت نزدیم، شیشه نشکستیم، ما به دنبال حل مسئله بودیم که خدا را شکر حاصل شد.

حاج‌محمد حسینی ادامه داد: بدون شک اگر جریان مطالبه‌گری ادامه داشته باشد، با این روش بسیاری از مشکلات و معضلات استان و کشور برطرف خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه جریان مطالبه‌گر مانع فعالیت مسوولان نیست، گفت: مطالبه‌گیری تسهیل‌کننده کار مسوولان و به شدت کمک‌کننده است و مسوولان باید جریان مطالبه‌گری را در حل مشکلات کنار خود ببینند.

در مستند نان گزیده‌ها نقش مطالبه گران در جلوگیری از نابودی و به تعطیلی کشیده شدن شرکت هپکو،  بازپس گیری آن از بخش خصوصی و بازگشت آن به دولت، حضور تأمین اجتماعی در آن و تلاش‌ها برای بازگشت این واحد صنعتی به مسیر تولید و مسیر صحیح مطالبه‌گری به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول