اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

حق آبه هیرمند در مسیر مذاکرات کابل/خبرهای خوب در راه است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهتمام ویژه دولت برای حل مشکل حق آبه هیرمند گفت: طی گفتگو با وزیر نیرو ، وی نتایج مذاکرات در خصوص حق آبه هیرمند را رضایت بخش اعلام کرده است و خبرهای خوبی برای مردم ولایتمدار و صبور سیستان در راه است.

حق آبه هیرمند در مسیر مذاکرات کابل/خبرهای خوب در راه است

فداحسین مالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از زاهدان، اظهار کرد: با علی اکبر محرابیان وزیرنیرو در مورد پیگیری حق آبه سیستان گفت‌وگویی داشتیم، در جلسه ماه گذشته ستاد عالی افغانستان که با حضور وزرای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرماندهان لشگری تشکیل شد، بنا به ضرورت پیگیری مساله حق آبه هیرمند سیستان در این نشست شرکت کرده و پس از هم اندیشی ها و تاکید بر اهمیت موضوع، مصوب شد در اسرع وقت هیئتی از کشورمان جهت مذاکره با طالبان عازم افغانستان شود.

نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیرمند شریان اصلی زندگی در سیستان است و عدم توجه به مساله حق آبه موجب خسارات جبران ناپذیری در این منطقه از کلیه جهات آماده است اعلام کرد: با پیگیری های مکرر انجام شده چند روز قبل این هیئت متشکل از معاونین وزیر و دستگاههای سیاسی، اقتصادی و ... به ریاست آقای کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان عازم کابل شد.

نماینده مردم زاهدان ضمن تاکید بر اهتمام ویژه دولت برای حل مشکل حق آبه هیرمند خاطرنشان کرد: طی گفتگو با وزیر نیرو ، وی نتایج مذاکرات در خصوص حق آبه هیرمند را رضایت بخش اعلام کرده است و خبرهای خوبی برای مردم ولایتمدار و صبور سیستان در راه است.

وی گفت: اما با این حال تاکید شد که بعد از گزارش هیئت اعزامی از کابل ، آقای محرابیان وزیر به عنوان رئیس کمیسیون مشترک در آینده نزدیک جهت تصمیم نهائی سفری به افغانستان داشته باشند. 

مالکی تصریح کرد: امیدواریم با به ثمر نشستن مذاکرات جریان زندگی در هیرمند جاری شود و سیستان بار دیگر به سوی آبادانی پیش برود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول