اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تنش‌زایی کی‌یف با مسکو: نظامیان روس در شرق اوکراین آماده‌باش هستند

وزارت دفاع اوکراین با ادعای اینکه نظامیان روسیه در مرزهای این کشور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت آنها همچنین در حال انجام تمرینات نظامی و رزمایش‌های گسترده هستند.

تنش‌زایی کی‌یف با مسکو: نظامیان روس در شرق اوکراین آماده‌باش هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کی‌یف در راستای اتهام‌زنی‌های آمریکا به روسیه درخصوص برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین، مدعی آماده‌باش نظامیان روس در شرق اوکراین شد.

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین امروز (سه‌شنبه) ادعا کرد که نیروهای تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین در حال افزایش آمادگی رزمی خود هستند و تمرینات نظامی گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه وزارت دفاع اوکراین با اشاره به منطقه دنباس آمده است: «روسیه در حال افزایش آمادگی رزمی نیروهای خود در مناطق تحت اشغال موقت خود در دونتسک و لوهانسک است».

این وزارتخانه همچنین مدعی شد که نظامیان روس در این مناطق رزمایش‌هایی را از روز دوشنبه آغاز کرده‌اند که شامل نیروهای رزمی ذخیره نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی به رویترز گفتند که هنوز مشخص نیست که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم دارد چه اقدامی درخصوص مناطق شرقی اوکراین انجام دهد.

وبگاه آمریکایی «بلومبرگ» روز دوشنبه به نقل از آنچه افراد مطلع از گفت‌وگوها خوانده، ادعا کرد واشنگتن اطلاعاتی از جمله نقشه‌هایی را با متحدان اروپایی به اشتراک گذاشته که نشان‌دهنده تجمع نیروهای روسی و توپخانه‌ای و آماده شدن آن‌ها برای حمله سریع و گسترده به اوکراین از نقاط مختلف در صورت تصمیم ولادیمیر پوتین برای حمله به کی‌یف است. 

پیش از این آن نیز «کایرلو بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «میلیتری تایمز» مدعی شد روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ نظامی اطراف مرزهای اوکراین مستقر کرده و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است

با این حال «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز با رد خبرسازی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر برنامه‌ریزی ارتش روسیه برای حمله نظامی به اوکراین، تاکید کرد که روسیه قصد ندارد به هیچکسی حمله کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول