اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: تاخیر در مدیریت یارانه برق خیانت به منافع ملی کشور است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم مدیریت یارانه برق مشترکان پرمصرف، گفت: تاخیر در این حوزه، خیانت به منافع ملی کشور است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: تاخیر در مدیریت یارانه برق خیانت به منافع ملی کشور است

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اهمیت کاهش یارانه انرژی برق مشترکان پرمصرف، اظهار داشت: منطقا کاهش یارانه انرژی برق مشترکان پر مصرف امری صحیح است، البته این موضوع فقط درحوزه مصرف برق نیست بلکه در بسیاری از حوزه‌های حامل‌های انرژی که امروزه مورد مصرف مردم است، شاهد این مشکل هستیم و این سوال وجود دارد چرا وضعیت باید اینگونه باشد؟

وی افزود: متاسفانه برای مصرف برق عده‌ای خاص یارانه‌ای را از جیب مردم پرداخت می‌کنیم و یکی از دلایلی که هنوز این روند ادامه دارد، این است که ما نتوانستیم راه مناسبی برای مدیریت این حوزه پیدا کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دلیل اینکه ما امروز سرمایه‌های ملی را تلف می‌کنیم و یارانه‌ بیشتری را از جیب همه مردم به عده ای خاص پرداخت می کنیم، این است که ما نتوانستیم راه حلی پیدا کنیم که رضایت مردم را جلب کند. اگر می‌خواهیم در حوزه برق هم راهکار پرداخت یارانه بنزین را پیش بگیریم باز هم تبعات اجتماعی و سیاسی را شاهد خواهیم بود، بر همین اساس باید سریعا راه مناسب‌تری پیدا کنیم تا این مسئله رفع شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: درست است مجلس به تنهایی متولی این حوزه نیست، وزارت نیرو، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و به صورت کلی هر سه قوه درگیر این مسئله هستند و باید توجه کنیم این موضوع بیشتر یک بحث حاکمیتی است تا مسئله‌ای که صرفا به یک قوه مربوط باشد.

مرحبا همچنین بیان کرد: مجلس هم در این مسیر همراه است، هرگاه دولت لایحه‌ای در این حوزه ارائه کند ما در مجلس به آن توجه خواهیم داشت تا این مسئله را مدیریت کنیم، اما تاکنون نه لایحه‌ای نه راه حلی ارائه شده است. اینکه مجلس هم بخواهد خود برای چنین مسئله مهم و گسترده‌ای طرح ارائه کند هم صحیح نیست، لذا معتقدیم باید لایحه جامعی ارائه شود تا مجلس هم در این مسیر با نگاهی ویژه به بررسی بپردازد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برای شناسایی مشترکین پرمصرف برق و کاهش یارانه انرژی آن ها نیازمند قانون هستیم که البته این اقدام وزارت نیرو را می‌طلبد، البته در این حوزه نیازمند قانون و فراهم ساختن بسترها هم هستیم.

مرحبا در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: هر روز که در این حوزه تاخیر می‌کنیم خیانت به منافع ملی کشور است، در هر صورت منابع همیشه محدود و مصارف متعدد هستند، این منابع محدود باید بر اساس عدالت اجتماعی به مصارف عمومی اختصاص داده شود تا رضایتمندی عموم جامعه حاصل شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: قطعی‌های برق هم که در گذشته شاهد آن بودیم فقط به دلیل آن چند درصد مشترکین پر مصرف نیست و درصد کمی از قطعی برق به دلیل مشترکان پرمصرف است و مسئله کمبود برق و انرژی بیشتر به فرسودگی شبکه‌ها و نیروگاه‌ها مربوط است؛ بنابراین نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب و به روز سازی نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول