اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معانی تصمیم استرالیا و انگلیس علیه حزب‌الله و حماس

یک شبکه لبنانی در گزارشی به بررسی معانی تروریستی خواندن حزب‌الله و حماس توسط دو کشور غربی در برهه کنونی پرداخت و آن را تصمیمی آمریکایی خواند.

معانی تصمیم استرالیا و انگلیس علیه حزب‌الله و حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در هفته گذشته استرالیا هر دو شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان را تروریستی خواند و انگلیس نیز همین اقدام را در قبال جنبش فلسطینی حماس انجام داد؛ موضوعی که با استقبال مقامات عالیرتبه رژیم صهیونیستی از جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه روبرو شد.

شبکه «المیادین» در یادداشتی به بررسی معانی این دو اقدام علیه جنبش‌های مقاومت آنهم در برهه کنونی پرداخت و به موارد زیر اشاره کرد:

اول؛ آمریکا اخیرا برخی ورق‌های نظامی خود در منطقه و جهان بویژه در افغانستان را از دست داد. بنابراین به حمایت از اقداماتی نیز نظیر اقدامات اخیر انگلیس و استرالیا روی آورده تا جبرانی برای دیگر ورق‌های سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی با هدف بهبود جایگاه و نیز حفظ وجهه باقی مانده‌اس در جهان و منطقه باشد.

دوم؛ این تصمیم به دنبال زدن جامعه مردمی در لبنان است که مقاومت اسلامی را در آغوش خود جای داده است. فشارهای مستمر داخلی و خارجی علیه حزب‌الله گواه این امر است موضوعی که ضربه زدن به عناصر ایستادگی در داخل لبنان را دنبال می‌کند تا این راهبرد منجر به و اقعیتی شود که اهداف رژیم اسرائیل و آمریکا را محقق کند.

سوم؛ تلاش آمریکایی-اسرائیلی سازماندهی شده‌ای به دنبال هدف گرفتن تمام پروژه مقاومت در منطقه وجود دارد نه فقط در لبنان یا فلسطین. آنها دنبال محاصره پروژه مقاومت در کشورهای عربی هستند پروژه‌ای که معروف است تهران آن را رهبری می‌کند.

چهارم؛ این تصمیم یک اهرم فشار از واشنگتن از طریق بکارگیری کشورهایی است که صاحب تصمیم مستقل نیستند. هدف از آن تحقق اهداف آمریکا و تلاش برای انداختن مقاومت لبنان به گوشه رینگ از طریق دروازه ورق اقتصادی است آنهم در سایه فروپاشی اقتصادی کنونی در لبنان.

پنجم؛ از دیگر سناریوهایی که می‌توان اشاره کرد این است که تصمیم‌های اینچنینی یک مقدمه برای ضربات امنیتی و نظامی است تا در کل پروژه مقاومت در منطقه اختلال ایجاد کند. فاصله چندانی با اظهارات صهیونیستی که به حد تحریک علیه حزب‌الله و ایران در تمامی محافل رسیده، نداریم. ادعایی که می‌گویند در صورت شکست مذاکرات با ایران در وین به این گزینه روی خواهند آورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول