اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقام طالبان: مدارس دخترانه‌ به‌طور کامل در سال آینده بازگشایی می‌شود

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان گفت که با تکمیل طرح جدید آموزشی سال آینده مدارس دخترانه در سرتاسر افغانستان بازگشایی می‌شود.

مقام طالبان: مدارس دخترانه‌ به‌طور کامل در سال آینده بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر دولت موقت طالبان در گفت‌وگو با «جهاد ارگین‌ای» سفیر ترکیه در کابل ضمن اشاره به باز بودن مدارس دخترانه در برخی از ولایات گفت: تمام مدارس دخترانه سال آینده بازگشایی می‌شود.

 وی در این دیدار، به سفیر ترکیه گفته است که زنان در ادارات مختلف کار می‌کنند و مدارس دخترانه نیز در بیش‌تر ولایات فعال است.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در رشته توییتی، به نقل از معاون سیاسی نخست وزیر نوشته است که زنان در ادارات، از جمله ریاست گذرنامه، فرودگاه و بخش درمان کار می‌کنند و مدارس دخترانه در بسیاری از ولایات افغانستان فعال است.

در همین حال، مولوی عبدالکبیر افزوده است که با تکمیل شدن طرح جدید آموزشی، مدارس دخترانه سال آینده در سراسر افغانستان بازگشایی خواهد شد.

این مقام طالبان به ارگین‌ای، سفیر ترکیه گفته است که افغانستان به کمک و همکاری تمام کشورها به ویژه ترکیه نیازمند است.

سفیر ترکیه خاطرنشان کرده است که سرمایه‌گذاران ترکیه علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند و در هفته‌های آینده به این کشور سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول