اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ازبکستان در عشق آباد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در عشق آباد با وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ازبکستان در عشق آباد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه آیت الله سید ابرهیم رئیسی رئیس جمهور و به منظور شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو به عشق آباد سفر کرده، امشب (شنبه) با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پانزدهمین نشست سران اکو قرار است فردا (یکشنبه) هفتم آذر ماه در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شود.

امیرعبداللهیان در آبان ماه نیز میزبان همتای ازبکستانی خود در تهران بود که برای شرکت در دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود. وزیر خارجه ازبکستان در آن دیدار با همتای ایرانی خواستار استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار شد. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر اهمیت تقویت و پیشبرد همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش همکاری‌ها با ازبکستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی، فناوری‌های نوین، مبادلات انرژی، کشاورزی، شیلات و گردشگری اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول