اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

روایتی از مدرسه امروزی!/ مدارس فاخر با معماری ایرانی ـ اسلامی+ تصاویر

سازمان نوسازی مدارس کشور معتقد است مدارسی که اکنون مطابق سند زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری ساخته می‌شود، فاخر، همگام با معماری ایرانی اسلامی و در تراز استانداردهای بین‌المللی است.

روایتی از مدرسه امروزی!/ مدارس فاخر با معماری ایرانی ـ اسلامی+ تصاویر

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: مقایسه مدارس کشورهای اروپایی و پیشرفته دنیا با مدارس موجود و یا در حال احداث کشورمان از دیرباز در محافل علمی، آموزشی و همچنین بین والدین دانش‌آموزان مرسوم بوده است.

در گذشته میزان انتقاد از مدارسی که ساخته می‌شد به مراتب بیشتر از آن چیزی بود که تصور می‌شود، اما با تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1390 و متعاقب آن تدوین برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری در سال 1396 که به عنوان نقشه راه فعالیت‌های عمرانی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، احداث مدارس وارد فاز جدیدی شد.

یکی از تأکیدات این اسناد بالادستی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، توجه به ساخت مدارس بزرگ، احداث مجتمع‌های آموزشی و همچنین مجتمع‌های حیات طیبه است.

در این راستا، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که متولی ساخت و ساز مدارس محسوب می‌شود، احداث مجتمع‌های آموزشی و مدارس بزرگ مقیاس و همچنین توجه به معماری فاخر مدارس را در دستور کار قرار داد.

* ساخت مجتمع‌های آموزشی و مدارس بزرگ مقیاس در کشور یکی از رویکردهای نوسازی مدارس است

مجتمع‌های آموزشی و مدارس بزرگ مقیاس تمامی امکانات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان را فراهم کرده است. به گونه‌ای که دانش‌آموزان با ورود به مدرسه، کمتر علاقه‌ای به خروج از مدرسه نشان می‌دهند و تمامی امکانات و مواردی که برای یک کودک و یا نوجوان امروزی نیاز است، در این مجتمع‌های آموزشی پیش‌بینی شده است.

مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به رویکرد ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: مدارسی که امروز برای تحصیل دانش‌آموزان در کشور ساخته می‌شود دارای استانداردهای بالایی است و به لحاظ ایمنی، استحکام، معماری و تناسب با اسناد بالادستی آموزش و پرورش همسو است.

وی افزود: ساخت مجتمع‌های آموزشی و مدارس بزرگ مقیاس در کشور یکی از رویکردهای نوسازی مدارس است، به طوری که از ابتدای سال 1397 تاکنون، 43 مجتمع‌ آموزشی و یا مدارس بزرگ مقیاس در سراسر کشور احداث و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. این مجتمع‌ها 3 مقطع ابتدایی، متوسطه اول (راهنمایی) و متوسطه دوم (دبیرستان) را پوشش می‌دهند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: تمامی این مدارس بیشتر از 10 هزار مترمربع مساحت دارند و سالن ورزشی، آزمایشگاه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و چند منظوره، نمازخانه، اتاق بازی، سایت رایانه و حتی اتاق استراحت نیز برای آنها پیش‌بینی شده است.

* تمام مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه کشور به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تمام مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه کشور هم به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: توجه به رویکردهای فرهنگی، استفاده از نام شهدای گرانقدر و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس جدید کشور مورد توجه قرار گرفته است.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز به خبرنگار فارس گفت: خیرین مدرسه‌ساز در ساخت مدارس تلاش می‌کنند که هم مدارس ایمن متناسب با استانداردهای بین‌المللی و هم زیبا بسازند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا فرهنگ نوع‌دوستی، مشارکت و کار خیر همچنان در کشور تداوم داشته باشد.

به گزارش فارس، تصاویر برخی از این مجتمع‌های آموزشی و مدارس فاخر که توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ساخته شده است را در این گزارش ملاحظه می‌کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول