اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

«عدم انسجام، اشرافیگری و نفوذ فرصت‌طلبان» از چالش‌های گام دوم انقلاب است

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور،‌ «عدم انسجام، اشرافیگری و نفوذ فرصت‌طلبان» را از چالش‌های گام دوم انقلاب اسلامی خواند.

«عدم انسجام، اشرافیگری و نفوذ فرصت‌طلبان» از چالش‌های گام دوم انقلاب است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «فرصت ها و چالش‌های گام دوم انقلاب» که به همت اقشار بسیج در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز برگزار شد، به چالش‌های گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: عدم انسجام جریان انقلابی و سایش حداکثری، یکی از چالش های پیش روی نخبگان انقلابی است و متاسفانه بخشی از نیروهای انقلابی در کشور اولویتشان کشمکش بین خودشان است و دلیل برخی ناکامی ها، شکست ها و مشکلات مومنین در طول تاریخ هم به همین چالش برمی‌گردد و هر کجا این سایش، اختلاف و تفرقه وجود داشته، جبهه باطل دست برتر را داشته است.

وی به دومین چالش پیش رو اشاره کرد و گفت: عدم اهتمام برخی از مسئولین به همه آرمان‌های انقلاب اسلامی از چالش هایی است که باعث تأخیر در تشکیل دولت اسلامی در ۴۲ سال گذشته شده است و چنین مسئله‌ای، تاخیر دولت‌سازی در گام دوم را بیشتر خواهد کرد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور،‌ همچنین به تضعیف اندیشه و روحیه انقلابی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از چالش‌هایی که بعضاً دارای آثار و پیامدهای مخرب و بلندمدتی می‌تواند باشد، تضعیف روحیه و اندیشه انقلابی است که بعضاً دیدگاه‌های علمی و انقلابی را می‌خواهند به حاشیه ببرند یا نخبگان انقلابی را تندرو نامیده و بذر ناامیدی و نارضایتی را در بین جوانان بکارند.

هاشمی تصریح کرد: تضعیف روحیه انقلابی یعنی آغاز حرکت جریان نفوذ در ساختار سازمان ها که مدیران انقلابی باید نسبت به این چالش توجه خاص داشته باشند. هر کارگزاری که اندیشه و روحیه انقلابی را تضعیف کند و یا به حاشیه ببرد در جبهه غیرخودی قرار دارد.

وی در ادامه از نفوذ فرصت‌طلبان در مراکز قدرت و تصمیم‌ساز و بعضا دانشگاه ها ابراز گلایه کرده و گفت: یکی از چالش هایی که در همین ابتدای دولت سیزدهم  گریبان‌گیر دولت انقلابی شده است نفوذ فرصت‌طلبان در مراکز قدرت و تصمیم‌ساز موثر است که به زعم حقیر حضور فرصت‌طلبان محصول اختلاف نظر برخی نهادها و افراد انقلابی در خصوص شیوه و نحوه انتخاب مدیران و کارگزاران است.

هاشمی به یکی دیگر از آفت‌های پیشروی نیروهای انقلابی نیز اشاره کرد و افزود: خروج از ساده‌زیستی و گرایش به اشرافی‌گری، یکی دیگر از آفت های جدی و خطرناک جریان انقلابی است و همواره باید ساده‌زیستی در سطح مدیران عالی مشهود باشد و به عنوان یک مطالبه در سطح سازمان‌ها دنبال شود و مدیران به جد از اشرافیگری پرهیز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول