اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

تماشای میراث کتابخانه‌ای بیژن الهی در موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک دوستداران فرهنگ و هنر را به دیدار میراث برجای‌مانده بیژن الهی در کتابخانه‌اش، هم‌زمان با ۹ آذر، یازدهمین سال‌روز درگذشت شاعر، منتقد ادبی، مترجم، پژوهشگر و نقاش سرشناس فرامی‌خواند.

تماشای میراث کتابخانه‌ای بیژن الهی در موزه ملی ملک

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه «به روایت کتابخانه بیژن الهی» (گزیده آثار از کتابخانه اهدایی بیژن الهی به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک) به شمار می‌آید که کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار کرده است.

«به روایت کتابخانه بیژن الهی»، گزیده‌ای از کتاب‌های اهدایی بیژن الهی، شاعر، مترجم، منتقد ادبی و زبان‌شناس معاصر بوده که به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شده است.

این نمایشگاه تا یک ماه از ۲۹ آبان تا ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است. 

نمایشگاه «به روایت کتابخانه بیژن الهی» ۵۰ جلد از کتاب‌های اهدایی بیژن الهی را به نمایش گذاشته که یادداشت‌ها و حاشیه‌نویسی‌هایش بر پاره‌ای از کتاب‌ها بوده، همچنین شماری از کتاب‌هایی که امضای اهدا از سوی پدیدآورندگان صاحب‌نام را بر خود داشته است. 

بیژن الهی شیراز ی۱۶ تیر ۱۳۲۴ زاده شد و در ۹ آذر ۱۳۸۹ در پی بیماری قلبی در تهران از جهان چشم فروبست و در روستای بیجده نو مازندران به خاک سپرده شد. او شاعر، منتقد ادبی، مترجم، پژوهشگر و نقاش و از بنیان‌گذاران نحله ادبی «شعر دیگر» در ادبیات معاصر ایران بود.

داریوش کیارس شاعر و منتقد ادبی، هفت سال پس از درگذشت الهی در سال ۱۳۹۶ خورشیدی، کتاب‌های او را به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرد. این مجموعه بیش از هفت هزار و پانصد جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و چاپی به زبان‌های فارسی، عربی و زبان‌های اروپایی را دربرمی‌گیرد. 

نمایشگاه «به روایت کتابخانه بیژن الهی» (گزیده آثار از کتابخانه اهدایی بیژن الهی به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک) از ۲۹ آبان تا ۲۹ آذر ۱۴۰۰ در ساختمان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برگزار می‌شود.

دوستداران فرهنگ به ویژه شیفتگان کتاب و کتاب‌خوانی از روز شنبه تا روز چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۵:۳۰ و پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۵ می‌توانند به تماشای این نمایشگاه بنشینند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول