اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

استقبال وزیر بهداشت از فعالیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حوزه علوم پزشکی

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: وزیر بهداشت در کمیسیون اصل 90 از ایجاد مؤسسات خصوصی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حوزه علوم پزشکی استقبال کرد‌ این در حالی است که تاکنون چنین چیزی سابقه نداشته است.

استقبال وزیر بهداشت از فعالیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حوزه علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 9 آذر) بعد از حضور وزیر بهداشت در نشست این کمیسیون در تشریح جزئیات آن و در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: سه موضوع را در این نشست با حضور وزیر بهداشت بحث و بررسی کردیم که موضوع اول عدالت آموزشی بود که طبق قانون بایستی 30 درصد ظرفیت‌های عمومی و تخصصی بایستی به مناطق محروم اختصاص پیدا کند و پزشکان تعهدی در آنجا حضور یابند.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته سهمیه 30 درصدی پزشکان به منظور حضور در مناطق محروم رعایت نشده است و 6 درصد در پزشکی عمومی و 8 درصد در دندانپزشکی و  سهم پزشکان متخصص هم دقیقاً رعایت نشده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر بهداشت در این نشست ضعف در اجرای این قانون را پذیرفت و قول داد سال آینده این  مشکل را برطرف کند تا دسترسی مردم به پزشکان از جمله پزشکین متخصص برطرف شود.

شجاعی گفت: موضوع بررسی تأسیس داروخانه‌ها را هم در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این در حالی است در سنوات گذشته برخی انحصارات برای تأسیس داروخانه‌ها به وجود آمده بود و فقط قشر اندکی از داروسازان می‌توانستند از این موضوع بهره‌مند شوند و سایر داروسازان از شمولیت این قانون محروم بود.

وی افزود: آیین‌نامه‌ای در سال 1400 برای تأسیس داروخانه به تصویب رسیده است که این انحصار را شکسته و این امکان را برای داروسازان جوان مهیا می‌کند تا داروخانه‌های جدید تأسیس شود  که این موضوع موجب افزایش دسترسی مردم به دراوخانه‌ها خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌در طول چند ماه گذشته در فضای مجازی این شبهه ایجاد شده بود که بایستی این آیین‌نامه اصلاح شود. اما با توجه به دقتی که در این آیین‌نامه داشتیم و در کمیسیون هم بررسی شود اجرای دقیق آن را مطالبه کردیم و وزیر بهداشت هم در این نشست به صراحت اعلام کرد این آیین‌نامه را قبول دارد و با قدرت و دقت اجرای آن را دنبال خواهند کرد.

شجاعی اظهار داشت: موضوع ظرفیت پزشکی موضوعی سومی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت این در حالی است که کمبود پزشک عمومی و متخصص داریم و بنا شد وزارت بهداشت زیرساخت‌ها و امکانات را برای افزایش تعداد پزشکان مهیا کند تا سال به سال پذیرش دانشجویان پزشکی افزایش پیدا کند.

وی افزود: وزیر بهداشت در کمیسیون اصل 90 از ایجاد مؤسسات خصوصی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در حوزه علوم پزشکی استقبال کرد. این در حالی است که تاکنون در این باره شاهد چیزی نبوده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول