اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سویه «امیکرون» از دلتا پیشی می‌گیرد/ گمانه‌زنی‌های جدید درباره جهش کرونا

مدیر اجرایی مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی می‌گوید: سویه امیکرون، می‌تواند محتمل‌ترین گزینه برای جابجایی نوع بسیار مسری دلتا باشد.

سویه «امیکرون» از دلتا پیشی می‌گیرد/ گمانه‌زنی‌های جدید درباره جهش کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، آدریان پورن، مدیر اجرایی مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی می‌گوید: نوع ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، می‌تواند محتمل‌ترین گزینه برای جابجایی نوع بسیار مسری دلتا باشد.

کشف سویه امیکرون باعث هشدار جهانی شده است، به طوری که کشورها سفر از جنوب آفریقا را به دلیل ترس از گسترش سریع آن حتی در جمعیت های واکسینه شده محدود کرده‌اند و سازمان جهانی بهداشت می‌گوید خطر بالایی برای افزایش موارد ابتلا به این ویروس وجود دارد. 

مدیر اجرایی مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی در  مصاحبه‌ای به رویترز گفت: « در این مدت ما درباره این موضوع فکر می‌کردیم که چه چیزی بر دلتا برتری خواهد داشت؟ حداقل از نظر قابلیت انتقال، این سوال همیشه بوده است؛ شاید این نوع خاص همان نوع باشد».

اگر امیکرون  بیشتر از دلتا قابل انتقال باشد، می‌تواند منجر به افزایش شدید عفونت‌ها شود که می‌تواند بر بیمارستان ها فشار بیاورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول