اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری‌های آموزشی محور دیدار سفیر ایران و وزیر معارف تاجیکستان

در دیدار سفیر ایران با وزیر معارف و علوم تاجیکستان گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و فن‌آوری میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گسترش همکاری‌های آموزشی محور دیدار سفیر ایران و وزیر معارف تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «محمدتقی صابری» سفیر ایران با «محمد یوسف امام‌زاده» وزیر معارف و علم تاجیکستان گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و فن‌آوری میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از تحولات مثبت و روند رو به رشد روابط دوجانبه و ارتقای مناسبات دو کشور هم فرهنگ و هم‌زبان، بر آمادگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی جهت توسعه همکاری‌ها با وزارت معارف و علوم تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

صابری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های علمی، آموزشی و فن‌آوری، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها‌ در این زمینه‌ها با کشور دوست و برادر تاجیکستان، محدودیتی ندارد و تبادل هیات‌های دانشگاهی و برگزاری مشترک سمینارهای علمی و نمایشگاه‌های دستاوردها و فعالیت‌های علمی، آموزشی و فناوری به‌ منظور معرفی آثار ممتاز و برجسته استادان و مفاخر علمی دو کشور در توسعه و تقویت مناسبات دو کشور مهم است.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری اردوها، مسابقات و المپیادهای مشترک دانش آموزی و دانشجویی، سمینارهای علمی، ادبی و فرهنگی در موضوعات مورد علاقه در مجامع علمی و دانشگاهی دو کشور   قابل اجرا خواهد بود و ایران آماده است در جهت انتقال تجربیات در زمینه تاسیس و مدیریت پارک علم وفناوری، تالیف کتاب‌های درسی، استاندارد سازی فضاهای آموزشی، برگزاری دوره‌های تربیت معلم و بهسازی منابع انسانی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کند.

وزیر معارف و علم تاجیکستان نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده و با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو ملت، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌ها در عرصه علمی، آموزشی و فناوری اعلام کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول