اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۸ درصد طرح جهش تولید در کردستان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 18 درصد طرح جهش تولید کشور کردستان اجرا می‌شود و تاکنون در قالب این طرح با 3 هزار و 672 نفر از کشاورزان استان عقد قراداد شده است.

۱۸ درصد طرح جهش تولید در کردستان اجرا می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری عصر امروز در پنجمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان که با حضور مدیرکل ستاد فرمان اجرایی امام، رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی، معاونین و مدیران مجموعه جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح  جهش تولید در استان کردستان به خوبی پیش رفته و حتی در بعضی از محصولات مثل گندم به طور صددرصدی انجام شده است.

وی افزود: کشت محصولاتی همچون، نخود، ماشک، نخود علوفه ای وگلرنگ نیز به صورت کشت انتظاری در قالب طرح جهش تولید در استان ادامه دارد و امیدواریم برنامه ابلاغی به طور کامل در استان به اجرا درآید.

سپری با بیان اینکه 18 درصد طرح جهش تولید کشور در استان کردستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون با 3 هزار و 672 نفر از کشاورزان استان در قالب طرح جهش تولید عقد قراداد شده است.

سپری با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید با محوریت توسعه کشاورزی حفاظتی در استان اجرا می شود اظهار کرد: در سال جاری 14 هزار و 358 هکتار به صورت کشت مستقیم و بدون شخم در استان انجام شده است.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در بیشتر اراضی استان تاکید کرد: برای اجرای کشاورزی حفاظتی در اکثر اراضی استان زدن زیرشکن لازم بوده و باید کشاورزان قبل از کشت محصول اقدام به زدن زیرشکن کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به پتانسیل استان در کشت گیاهان دارویی، ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در قالب طرح جهش تولید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی از کشت گیاهان دارویی در استان حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ستاد فرمان اجریی امام(ره) با پرداخت یارانه از بیمه محصولات کشاورزی حمایت می‌کند، اذعان کرد: زارعان استان هرچه سریعتر نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا در صورت هرگونه خسارت، بخشی از ضرر کشاورزان جبران شود.

سپری خاطرنشان کرد: خسارت بیمه محصولات کشاورزی سال زراعی گذشته پرداخت شده و تنها 20 میلیارد تومان آن مانده که به زودی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی یادآور شد: 426 نفر متقاضی خرید ادوات کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت به ستاد فرمان اجرایی امام معرفی شده‌اند که انتظار می رود ستاد به زودی شرایط لازم برای پرداخت این تسهلات را فراهم کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول