اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با ولی‌عهد امارات

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولی‌عهد امارات متحده عربی پنجاهمین سالروز تشکیل کشور امارات را به او تبریک گفت.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با ولی‌عهد امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» شب گذشته (چهارشنبه) با «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات متحده عربی تماس تلفنی برقرار کرد و ضمن تبریک پنجاهمین سالروز تشکیل این کشور، خواستار توسعه روابط دو جانبه شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات (وام)، اردوغان در این تماس تلفنی آرزوی توسعه و پیشرفت بیشتر برای امارات کرد و دو طرف در خصوص راههای افزایش روابط و حمایت از ساز و کارهایی که به همکاری بیشتر می‌انجامد، گفت‌و‌گو کردند.

محمد بن زاید نیز که در عمل شخص اول امارات متحده عربی محسوب می‌شود، با تشکر از تماس تلفنی اردوغان، برای ترکیه آرزوی پیشرفت و توسعه و ثبات کرد.

این گفت‌و‌گوی تلفنی یک هفته پس از سفر «محمد بن زاید» به ترکیه و دیدار با اردوغان پس از ۱۰ سال روابط پر تنش صورت گرفت. اردوغان نیز گفته است که قصد دارد در ماه فوریه سال آتی میلادی به ابوظبی سفر کند.

دو کشور از چند ماه پیش درصدد کنار گذاشتن اختلافات و افزایش روابط اقتصادی برآمده و رفت و آمدهای دیپلماتیک در این خصوص افزایش یافته است.

اردوغان در حالی پنجاهمین سالروز تشکیل امارات را به بن زاید تبریک گفت که پیش از آن شبکه دولتی تی‌آرتی در گزارشی به این بهانه، جزایر سه‌گانه ایرانی را متعلق به امارات دانسته بود که واکنش گسترده‌ای در میان کاربران ایرانی در پی داشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول