اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌ورشکستگی تا رونق تولید در یک برند ملی/دولت از کارآفرینان ‌حمایت کند‌

مدیرعامل چینی مقصود با اشاره به بروز رونق در این شرکت ورشکسته، گفت: دولت شناسایی کارآفرینان هر استان را در دستور کار قرار دهد و توجهی به گذشته مالی آنها نکند، منابع مورد نیاز را در اختیار قرار دهد و اشتغال ثابت در ازای تامین منابع، طلب کند.

‌ورشکستگی تا رونق تولید در یک برند ملی/دولت از کارآفرینان ‌حمایت کند‌

‌اخبار شرکت‌ها: مجتمع تولیدی چینی مقصود با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران و اتحادیه کارکنان دولت و بخش خصوصی با ظرفیت اسمی سالیانه 3000 تن در اسفندماه 1373 افتتاح شد و در حال حاضر معتبرترین برند تولید چینی در کشور است که از محصولات تولیدی متنوع و با کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی برخوردار است.

این شرکت در طول 27 سال فعالیت خود موجبات اشتغال چندین هزار نفر را فراهم کرده است.

این مجتمع تولیدی در طول سالیان گذشته با مشکلات فراوانی از جمله بدهی های زیادی روبه‌رو بود و با دارا بودن 2500 نفر پرسنل ورشکسته نشان داده می شد و پس از فوت مرحوم غلام‌‌رضا ایمانی بنیانگذار و موسس گروه کارخانجات چینی مقصود و انتقال مدیریت به‌ مهدی ایمانی، وی  با استفاده از ظرفیت های موجود‌، کارکنان و مدیران متخصص ، تعامل با سازمان های و ارگان های متولی و ذیربط در سطح کشور و استان ، شناخت بازار و مذاکره با مشتریان ، تمرکز بر تولید با کیفیت و متنوع کالا با وجود بیش از 4150 میلیارد ریال بدهی به بانک ها ، دارایی ، تامین اجتماعی ، شرکت برق ، شرکت گاز ، شرکت شهرک های صنعتی ، شهرداری و غیره حدود یک سوم از بدهی ها را تسویه و بابت تسویه مابقی آنها نیز فرصت الزم را اخذ نمود و شرکت را از ورشکستگی نجات داد.

‌مدیرعامل فعلی مجتمع تولیدی چینی مقصود‌ توانست طی یک دوره 17 ماهه بخش عظیمی از این معوقات ایجاد شده در 17 سال که برابر است با 1666 میلیارد ریال تعیین تکلیف و جهت پرداخت اقدام کند.

‌جمع بدهی این مجتمع حدود 4150 میلیارد ریال با میانگین معوق 13 سال رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد و زمان معلق ماندن بدهی‌ها نیز در خور توجه است. اما در طول 17 ماه مدیریت جدید تا کنون حدود 45 % کل بدهی با میانگین ماهانه 100 میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین با پیگیری های صورت گرفته حدود 650 میلیارد ریال از محل بخشودگی برای شرکت صرفه جویی حاصل گردیده است.

‌مهدی ایمانی در این‌باره می‌گوید: ‌تاسیس شرکت مجتمع تولیدی چینی مقصود که یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات تولیدی چینی کشور است در سال 1372 صورت گرفته و خواسته و ناخواسته این مجموعه متاثر از سیاستهای دولتهای مختلف از دهه هفتاد تاکنون بوده و به طور مثال اولین تسهیلات دریافتی این گروه مربوط به سال 1383 است و تا سال گذشته تسویه و توافقی جهت بازپرداخت آن صورت نگرفته بود .

وی ادامه داد: از عوامل موثر اصلی بر این مهم‌، واردات بی‌رویه در دهه هشتاد (مجاز و غیر مجاز)، نوسانات نرخ ارز ، بی ثباتی بازار ، تحریم برخی مواد اولیه اصلی، تفکر بنیانگذار مقصود مبنی بر اینکه وی خود را به نوعی مسئول می‌دانست‌ که بایستی در خصوص اشتغال ثابت نقش داشته باشند و عدم همراهی سهامداران در دهه 80 است.

مدیرعامل مجتمع تولیدی چینی مقصود ادامه می دهد: نکته مهم این است که سرمایه اولیه چینی مقصود 25میلیارد ریال است که بالغ بر 310 میلیارد ریال در سایر شرکتهای گروه به روش اخذ تسهیلات کوتاه مدت ، جهت سرمایه بلند مدت سرمایه گذاری شده است با این امید که بتواند از محل فروش محصولات طرح توسعه ای نسبت به بازپرداخت تسهیالت اقدام نماید.

ایمانی با اشاره به چالشهایی که در دوره مدیریت خود با آن روبه رو بوده است، تصریح می‌کند: عمده مشکلات‌ در دوره مدیریت اینجانب انباشت بدهی های اداره دارایی ، سازمان تامین اجتماعی ، معوقات قبوض حامل های انرژی ، معوقات سازمان شهرداری و بدهی سنواتی گذشته بوده است.

وی بیان می‌کند: با توجه به اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی هر سازمانی است و توجه به تاکیدات دین مبین اسلام و حفظ کرامت و نگهداشت نیروی انسانی و همچنین انجام تعهدات و خواست مشتری و اولویت رساندن مقصود به جایگاه اولیه خود که سردمدار بازار لوازم خانگی رومیزی بوده است و اصلاح تفکر و اعتمادسازی برای مسئولین نظام در خصوص نحوه عملکرد گروه و انجام مذاکرات برای تقسیط بدهی ها و سپارش تعهدات سنگین به نهادهای دولتی با تضمین شخصی وی جهت حفظ بقاء گروه مقصود در زمینه تسویه بدهی ها اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع تولیدی چینی مقصود با اشاره به مبلغ بدهی انباشته در طول 17 سال قبل می‌گوید: اینکه در یک دوره 17 ماهه بتوانیم یک سوم از بدهی ایجاد شده در 17 سال به مبلغ 150.4 میلیارد ریال یعنی مبلغ 666,1 میلیارد ریال را تعیین تکلیف و جهت پرداخت اقدام کنیم، فقط به دو روش ممکن است یکی خلق منابع که این روش در حال حاضر میسر نبوده و دوم پیاده سازی تفکر نوین مدیریتی .

ایمانی بیان می‌کند: همزمان با جذب نیروهای متعهد و باتجربه، مدیریت هزینه‌ها، اصلاح تجهیزات تولیدی، تغییرات در ساختار بازرگانی و تغییر در نحوه برخورد با مشتری و از همه مهمتر تغییر در کیفیت محصولات و بسته‌بندی که تمام موارد فوق‌الذکر با ایجاد روحیه کار و تالش و انگیزه در بین کارکنان میسر شده است ، در نهایت موجب صادرات محصولات تولیدی با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی شده است.

وی با تمرکز بیشتر بر صادرات ادامه می‌دهد: با توجه به اصلاح ساختار قیمت تمام شده و کنترل هزینه و افزایش نرخ ارز تمام هدف بر صادرات محصولات گذاشته شد که بتوانیم تاثیرات نرخ ارز را از محل صادرات بر قیمت تمام شده جبران کنیم که به لطف خداوند موفقیت چشمگیری کسب کردیم و بیشترین صادرات به کشورهای اوراسیا و بخشی از اروپا صورت گرفته است.

مدیرعامل مجتمع تولیدی چینی مقصود از چالش‌های موجود در راه تولید یاد می‌کند و می‌گوید: عمده چالش‌های پیشرو در حال حاضر برخی از بانک ها هستند که به مصوبات بخشش جرائم توجهی ندارند؛ با تغییرات در ساختار شرکت و اعتمادسازی با سهامداران عمده توانسته ایم این اقدامات را انجام دهیم.

ایمانی ادامه می‌دهد: در این خصوص خواسته های مشخصی که از دولت داریم پیاده سازی هرچه سریع‌تر قانون جدید است چک است، زیرا سود صنعت و تولید شفاف است ولی واسطه‌گری موجب بالا رفتن قیمت کالا برای مصرف‌کننده نهایی میشود و بار مالیاتی بر عهده صنعت قرار میگیرد. همچنین اخذ مالیات از بخش صنعتی باید با کارشناسی ویژه صورت گیرد ضمن اینکه در صنایع بایستی درصد مالیات عملکرد طبقه بندی شود.

وی به افزایش هزینه ها از دیگر چالش‌های موجود اشاره و تصریح میکند: از دیگر موانع اصلی در حال حاضر تامین مواد اولیه خارجی بالا رفتن کرایه حمل خارجی و داخلی و تامین برق و گاز است.

مدیرعامل مجتمع تولیدی چینی مقصود گفت: با توجه به مشکلات فوق این گروه اقدام به انجام طرح توسعه ای کرده که تا پایان سال جاری 1150 نفر نیرو به صورت مستقیم به خانواده 2750 نفره گروه اضافه می‌شود، همه ‌ سرمایه گذاری‌ها انجام و ماشین‌آلات آماده تست گرم و بهره‌برداری هستند.

وی افزود: خواسته ویژه‌ای که در راستای تحقق اهداف دولت ‌داریم شناسایی کارآفرینان هر استان بوده و اینکه توجهی به گذشته مالی آنها نفرمایند و منابع مورد نیاز را در اختیار قرار داده و اشتغال ثابت در ازاء تامین منابع طلب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول