اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی معرفی شد/ ضرورت حضور میدانی تعزیرات در بازار برای کنترل تخلفات

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مهمترین وظایف تعزیرات نقش کنترلگری، مراقبتی و صیانتی آن از عملکرد بازار است که در برخی مواقع گله‌مندی مردم در این مقوله‌ها بوده و با حضور میدانی در کف بازار می‌توان نقش پررنگی داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی معرفی شد/ ضرورت حضور میدانی تعزیرات در بازار برای کنترل تخلفات

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: امر مهم و حساسی بر دوش تعزیرات حکومتی هست و نقش تاثیرگذاری در زندگی روزمره مردم و ساماندهی بازار دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف تعزیرات نقش کنترلگری و مراقبتی، صیانتی آن از عملکرد بازار است که در برخی مواقع گله‌مندی مردم در این مقوله‌ها بوده و با حضور میدانی و عملیاتی و در کف بازار می‌توان حضور و نقش پررنگی داشت و تخلفات را تحت کنترل قرار داد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تعزیرات باید برای مردم امید آفرین و امید بخش و برای متخلفان و کسانی که ناامنی روانی ایجاد می‌کنند یک اهرم اجرایی قوی و عامل اصلاح و تأدیب باشد.

عتباتی یادآور شد: تعزیرات نباید منتظر بازرسان صنعت ومعدن یا اصناف باشد باید راسا ورود کند و وظایف ذاتی خود را انجام دهد و با اقدام به موقع ومیدانی وعملیاتی خود آرامش روانی را به جامعه بدهد.

وی افزود: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف و بازرسان آنها و سازمان‌های مردم نهاد خصوصا بسیج اصناف با بازرسان داوطلب می‌توانند بسیار کمک کننده به تعزیرات باشند.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تعزیرات را به مقوله پیشگیری از تخلفات صنفی و گران فروشی توجه داد و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه و ارشادی را برای کنترل وحمایت از بازار بسیار مهم و تاثیر گذار دانست.

عتباتی در پایان اجرای احکام صادره از شعب تعزیرات را هم مهم خواند و گفت: بروز ملموس عدالت در اجرای حکم هست و یکی از مصادیق تاخیر در اجرای حکم انباشت کالاهای ضبط شده در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هست که با ورودهایی که انجام شد در حال مرتفع شدن هست ونیازمند است تعزیرات نظارت مداوم داشته باشد.

در ادامه جلسه محمد علی اسفنانی  اظهار داشت: کسبه ما حبیب الله هستند و گاهی اوقات یک تخلف به چشم می‌آید و برخورد با آن نیاز یک مطالبه بوده و در اولویت ما قرار دارد.

وی بیان کرد: این نهاد در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق نظارت دارد تا مسکلی در سطح جامعه وجود نداشته باشد.

وی افزود: در بخش پزشکی حدود ۱۲۰ هزار نوع تجهیزات پزشکی وجود دارد که باید نظارت شود تاکالای مناسب عرضه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در بخش خدماتی و کالاها نیز این نهاد در تمانی زمینه‌ها نظارت دارد تا تخلفی صورت نگیرد.

اسفنانی ادامه داد: تاثیرگذاری برهورد با متخلفان زمانی نمایان است که مردم برخورد با متخلفان را ببینند.

وی بیان کرد: همکاری شایسته بین نهادی صورت گیرد تا شاهد پویایی مدیریت جدید در آذربایجان‌غربی همچون گذشته باشیم.

در ادامه این جلسه با اهدای لوحی از زحمات محمد اقوامی تشکر و نجف زاده به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی معارفه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول