اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

محتواسازی از آثار غنی شهدا، رزمندگان و سرداران آذربایجان/ استفاده از ظرفیت نویسندگان و هنرمندان برای تولید محصولات فاخر در عرصه دفاع مقدس

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر بازنگری و بازسازی اساسی در حوزه فکری و فرهنگی نشر آثار دفاع مقدس، ثبت، ضبط و محتواسازی از آثار غنی شهدا، رزمندگان و سرداران آذربایجان را در این حوزه بسیار مهم دانست و استفاده از ظرفیت نویسندگان و هنرمندان خوش‌نام و باانگیزه برای تولید محصولات فاخر در این زمینه را خواستار شد.

محتواسازی از آثار غنی شهدا، رزمندگان و سرداران آذربایجان/ استفاده از ظرفیت نویسندگان و هنرمندان برای تولید محصولات فاخر در عرصه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم در جلسه هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، با بیان اینکه شرعاً، قانوناً و عقلاً باید برای نشر ارزش‌ها و اندیشه‌های راهگشاری دفاع مقدس تلاش کنیم، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار برای حفاظت از آثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس تشکیل شده و این بنیاد، حرم شهداست.

 وی افزود: آن‌چه در این بنیاد، مهم‌تر از کارهای عمرانی و کالبدی است و باید به آن توجه شود، ثبت، ضبط و محتواسازی از آثار غنی شهدا، رزمندگان و سرداران آذربایجان است که یک برنامه‌ریزی جدی می‌طلبد.
 
خرّم افزود: شهرداری تبریز و سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه، باید اعتبار مستمری برای فعالیت باغ‌موزه دفاع مقدس در نظر بگیرند و برای سامان‌دهی اعتبارات این بنیاد در ردیف‌های بودجه نیز باید پیگیری‌های لازم انجام شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین حفظ و سامان‌دهی یادمان‌های شهدا در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: نیازمند یک بازنگری و بازسازی اساسی در حوزه فکری و فرهنگی نشر آثار دفاع مقدس متناسب با گام دوم انقلاب هستیم.
 
وی با بیان اینکه معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی، وظیفه بسیار مهم و ظریفی است، افزود: باید از ظرفیت نویسندگان و هنرمندان خوش‌نام و باانگیزه برای تولید محصولات فاخر در این زمینه استفاده کنیم.
 
امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از عملکرد این بنیاد ارائه کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای تقویت فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و باغ‌موزه دفاع مقدس شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول