اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ سمنان نصب شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: شهرداری‌های شهرهای بزرگ استان ضرورت دارد تا نسبت به نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا اقدام کنند.

دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ سمنان نصب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان عصر امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استان سمنان با بیان اینکه آلودگی هوا در زمینه تغییر اقلیم آب و هوایی بسیار تأثیرگذار است، گفت: بشر باید به فکر مدیریت تخریب‌های ناشی از آلودگی هوا به طبیعت باشد و در این راستا مدیریت آلودگی هوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه حفظ جان و سلامت مردم دارای اولویت و حائز اهمیت است، اضافه کرد: گاهی مواقع با اقداماتی بسیار کوچک می‌توان از بروز خسارات بسیار بزرگ در زمینه آلایندگی هوا جلوگیری کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی است، گفت: در صورت کوتاهی در حوزه آلایندگی‌ها، استان از این منظر آسیب‌پذیر خواهد شد.

حمیدی تصریح کرد: در استان سمنان کمتر با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم؛ اما همچنان اقدامات پیشگیرانه و لازم باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر این مهم که دستگاه‌های تشخیص میزان آلودگی هوا، ابزار نیاز ضروری شهر هستند، اظهار کرد: شهرداری‌ها در قبال شهروندان در حوزه تمیزی هوا وظایفی را بر عهده دارند؛ از این رو شهرداری‌های شهرهای بزرگ استان ضرورت دارد تا نسبت به نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان عنوان کرد: در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، دفتر مدیریت امور شهری استانداری لازم است از روش‌های مختلف برای مساعدت شهرداری‌ها در این امر استفاده کند.

حمیدی با بیان اینکه توجه به شاخص‌های آلودگی هوا، یکی از مؤلفه‌های اصلی در تأمین سلامت افراد جامعه است، تصریح کرد: اداره کل محیط زیست استان سمنان باید نظارت‌ها را در زمینه آلاینده‌ها از شرق تا غرب استان به‌طور جدی در دستور کار قرار دهد و این امر استمرار داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: ما در خصوص آلودگی هوا و مسائل مرتبط با جان و سلامت مردم با هیچ‌کسی مسامحه نداریم و با کوتاهی در این حوزه برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هوا روی سلامت تک‌تک افراد جامعه به‌صورت مستقیم تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های متولی امر از پذیرش واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده اجتناب کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: صدا و سیما با همکاری محیط زیست در قالب تولید محتوا در خصوص اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در حوزه مدیریت آلودگی هوا اقدام کنند تا فرهنگ‌سازی کارشناسی‌شده اجرایی شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول