اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

خبری خوش برای پرستاران تا هفته آینده اعلام می شود

رئیس سازمان نظام پرستاری از اعلام خبری خوش برای پرستاران تا دوشنبه هفته آینده خبر داد.

خبری خوش برای پرستاران تا هفته آینده اعلام می  شود

به گزاش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،محمد میرزابیگی ،رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری با اشاره به شهادت رسیدن بیش از ۱۵۰ نیروی پرستار در دوران کرونا،بیان داشت:باید به ازای هر تخت ۲.۵نفر پرستار داشته باشیم یعنی ۱.۸دهم نیروی دانشگاهی و ۷دهم نیروی غیر حرفه ای داشته باشیم اما اکنون با استاندارد لازم فاصله داریم.

وی با اشاره به اقدامات جذب نیروی پرستاری،گفت:بیش از ۵۰ هزار نیروی بهداشت ودرمان در کل مجوز استخدام گرفتیم که حدود ۵۰ درصد مربوط به پرستاران بود که اکنون پروسه جذب و استخدام ادامه دارد.

میرزابیگی ابراز داشت:بحث فوق العاده ویژه و افزایش فصل دهم قانون خدمات کشوری انجام شد اما فوق العاده خاص و سختی کار در دست پیگیری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه کشورهای دیگر زیاد به دنبال پرستاران ایرانی هستند،گفت:ما حق مداخله برای اینکه بگوییم نروید نداریم بلکه باید امکانات لازم را مهیا کنیم.

میرزابیگی با انتقاد از اعمال موضوع قرداد ۸۹ذوز پرستاران گفت:خداوند کسی را که این موضوع را بنیان گذاشت هدایت کند.

وی ابراز داشت:از دولت و وزارت بهداشت می خواهیم بساط قرار داد۸۹ پرستاران را جمع کرده و با آن برخورد شود.

رئیس کل نظام پرستاری تاکید کرد:اولویت استخدامی با نیروهایی است که چه قرادادی،طرحی و شرکتی در دوران کرونا فعال بودند هستند و هیچ قرادادی نباید کمتر از یکسال باشد.

میرزابیگی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباه مهمترین خبر خوش برای پرستاران در آستانه روز پرستار،گفت:تا دوشنبه هفته آینده پرستاران خبر خوشی را خواهند شنید.

میرزابیگی با بیان اینکه در موضوع کرونا بیمه ها سود کردند، گفت:‌تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تا اجرایی شدن دنبال می‌کنیم و این قانون اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص حقوق پرستاران، یادآور شد:‌آنچه محل بحث است پرداخت کارانه است و در هیچ جای دنیا این اختلاف زیاد بین حقوق پرستار و پزشک وجود ندارد و با اجرای قانون تعرفه گذاری در حوزه کارانه تعیین می شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود:‌میزان کارانه پرستاران کم و تأخیر پرداخت زیاد شده است و اختلاف موجود در حوزه پرداخت کارانه است.

میرزابیگی با اشاره به برگزاری هفته بزرگداشت پرستاری، خاطرنشان کرد:‌مراسم این هفته از چهارشنبه هفته جاری تا سه شنبه هفته آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول