اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان پس از ۶ سال

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف از صلح و سازش در پرونده قتل پس از 6 سال با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سنندج خبر داد.

گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان پس از ۶ سال

بهادر اسدی معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ بر اثر نزاع در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل صادر شد.

وی افزود: نهایتا با دستور دادستان پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع شد و اعضای شعبه صلحی زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج موفق شدند این پرونده قتل را پس از ۶ سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.

اسدی گفت: خانواده مقتول با اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این چهارمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد و انشاءالله این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شوراهای حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری بعمل آید.

اسدی با بیان این مطلب که دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می گردد تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول