اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاخبار| افزایش قابلیت‌ سایبری مقاومت فلسطین، تل‌آویو را مبهوت کرده است

یک روزنامه لبنانی نوشت، افزایش توانایی‌های سایبری گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه باعث شده این قابلیت به هدفی ثابت برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

الاخبار| افزایش قابلیت‌ سایبری مقاومت فلسطین، تل‌آویو را مبهوت کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی نوشت، توانایی‌های سایبری گروه‌های مقاومت در نوار غزه به هدفی ثابت برای دشمن صهیونیستی تبدیل شده به‌ویژه آنکه این توانایی‌ها در نبرد «سیف القدس» اثربخشی خود را ثابت و نقشی اساسی در مدیریت نبرد بازی کردند.

 در ادامه این گزارش آمده، گروه‌های فلسطینی این قابلیت را عنصری اساسی در هر رویارویی در آینده می‌دانند به همین دلیل بر روی ارتقای آن کار می‌کنند.

الاخبار افزود، رژیم صهیونیستی به اذعان به توانایی‌های مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد و آخرین آنها مربوط به دستیابی مقاومت به اطلاعات امنیتی ویژه‌ای است که سیستم امنیتی این رژیم به شهرک‌نشینان در مجاورت نوار غزه ارائه می‌دهد.

در همین ارتباط یک منبع وابسته به مقاومت اعلام کرد: صحبت‌های رژیم اشغالگر درباره قابلیت‌های سایبری چیزی جز توجیه برای انجام جنایات علیه منازل و برج‌های مسکونی در نوار غزه طی نبرد اخیر نیست.

وی افزود: توانایی‌های مقاومت در زمینه سایبری، محرمانه است اما طی سال‌های اخیر بسیار توسعه یافته و به ابزاری موثر در جنگ با دشمن تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش آمده، طی سال‌های اخیر مقاومت فلسطین توانسته عملیات‌های سایبری خوبی علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام دهد و به اطلاعات مفیدی دست پیدا کند. از بازترین آنها دستیابی به اطلاعات ثبت شده از عملیات‌های رزمندگان مقاومت در پشت خطوط دشمن صهیونیستی از جمله عملیات‌ در پایگاه دریایی «زیکیم» و «ابومطیبق» رژیم صهیونیستی بود.

در همین زمینه منبعی آگاه اعلام کرد، شکست عملیات‌ رژیم صهیونیستی برای نابودی تونل‌های حماس در عملیات «سیف القدس» نتیجه تلاش‌های اطلاعاتی سایبری و میدانی و نیز همکاری خارجی با مقاومت بود.

الاخبار افزود، توانایی سایبری فلسطینی‌ها فقط محدود به جنبش حماس نمی‌شود بلکه دیگر گروه‌های فلسطینی نیز طی سال‌های اخیر واحدهایی ویژه این امر ایجاد کرده‌اند و این قابلیت‌ها با گذشته زمان در حال بیشتر شدن است .

از سوی دیگر، الاخبار چندی پیش در سومین سالروز عملیات «حد السیف» مقاومت فلسطین، به افشای گنجینه اطلاعاتی-امنیتی مقاومت که در پی این عملیات به دست آمده، پرداخت.

این روزنامه نوشت، با گذشت سه سال از این جریان، حماس فاش کرد که یک گنجینه اطلاعاتی و امنیتی در اختیار دارد که توانسته به واسطه آن تلاش‌های چندین ساله برای نفوذ به سیستم ارتباطات سرّی این جنبش را ناکام بگذارد.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آمده، این گنج امنیتی شامل اطلاعات ثبت شده درباره تحرکات یگان مذکور و فعالیت‌های آن در نوار غزه است که مقاومت از طریق آن توانست تعدادی از دستگاه‌های جاسوسی و تجهیزات نظامی که به مثابه زیرساخت برای فعالیت‌های آینده نیروهای ویژه صهیونیستی در داخل غزه بودند، کشف و ضبط کنند و بدین وسیله، امکان نفوذ دوباره نیروهای صهیونیستی به نوار غزه سخت شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول