اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظام مالیاتی هوشمندسازی شود

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی یکی از ابزارهای تحقق عدالت مالیاتی است.

نظام مالیاتی هوشمندسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با حجت‌الاسلام امینی، امام‌ جمعه شاهرود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پرداخت مالیات اظهار کرد: اگر پایه اقتصاد کشور بر اساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تولید داخلی برنامه‌ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت دچار نگرانی نخواهیم شد.   

وی اعلام  کرد: باید اتکا بودجه به نفت قطع شود و به تولید داخلی که همان  درآمد تولیدی مردم و مالیات است تکیه کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اجرای عدالت مالیاتی را یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل امور مالیاتی سمنان برشمرد و تصریح کرد: کلیه کارکنان در استان با جدیت و با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت تحقق برنامه‌های راهبردی ابلاغ شده سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس برنامه زمان‌بندی اقدام می‌کنند.

انوری، هوشمندسازی نظام مالیاتی را یکی از ابزارهای تحقق عدالت مالیاتی  دانست و گفت: هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی هوشمندسازی، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در نظام مالیاتی و ایجاد نظام جامع اطلاعات مالیاتی هوشمند است و اجرای کامل این طرح افزایش میزان رضایت‌مندی مؤدیان، از هزینه‌های اجرایی عملیات مالیاتی کاسته و جلوگیری از فرار مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

انوری از حذف قاعده علی الرأس رسیدگی پرونده‌ها خبر داد و عنوان کرد: در جهت حفظ کرامت مؤدیان و رضایت‌مندی هر چه بیشتر آنان و نیز به‌منظور تحقق عدالت مالیاتی، مبنای تشخیص درآمد مشمول مالیات، مدارک و اسناد و دلایل و شواهد عینی خواهد بود و با حذف تشخیص مالیات به صورت علی‌الرأس، شیوه رسیدگی مبتنی بر دلایل و شواهد عینی جایگزین  شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان عدم تمکین برخی مؤدیان مالیاتی به وظایف قانونی در مهلت مقرر و قانونی را یکی از مسائل مهم در نظام مالیاتی برشمرد و افزود: عدم توجه به تکالیف مالیاتی و بی‌توجهی به آن موجب ضرر و زیان به مؤدیان مالیاتی شده و مشمول جریمه خواهند شد.

انوری اظهار امیدواری کرد: مؤدیان مالیاتی در سطح استان جهت جلوگیری از جریمه‌های مالیاتی به تکالیف خود در مواعد مقرر و قانونی عمل نمایند.

وی اجرای ماده ۹۷ را بزرگ‌ترین دستاورد در سایه اجرای طرح جامع مالیاتی و حرکت نظام مالیاتی به سمت هوشمند سازی دانست و عنوان کرد: اولویت اول ادارات امور مالیاتی، رسیدگی به دفاتر و اسناد و مدارک ابرازی و متکی بر بانک‌های اطلاعاتی موجود است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم را زمینه‌ساز تحقق عدالت مالیاتی دانست و افزود: عدم مراجعه حضوری، کاهش هزینه‌های جاری و صرفه‌جوئی در زمان، زمینه‌ساز تسریع در انجام امور و رضایت مؤدیان مالیاتی منتج می‌گردد.

انوری اضافه کرد: سازمان مالیاتی با اجرای ماده ۹۷ ق.م.م به دنبال کاهش هزینه وصول مالیات و افزایش رضایتمندی مؤدیان مالیاتی است و با اجرای این ماده مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.

وی ادامه داد: مؤدیان مالیاتی و فعالان اقتصادی با رعایت قوانین مربوطه اظهارنامه خود را در موعد مقرر تنظیم و ارائه کرده و بر اساس معیارهای موردنظر موتور ریسک سامانه سنیم موردبررسی قرار خواهد گرفت و با تکمیل دقیق پایگاه‌های داده، به سوی شفاف‌سازی مالیاتی از طریق سیستم‌های هوشمند و مکانیزه که مبتنی بر رعایت عدالت و تکیه بر اطلاعات و تکریم ارباب‌رجوع است، شکل می‌گیرد.

انوری تکریم و رضایت  مؤدیان مالیاتی، ملاقات همه‌روزه با مؤدیان مالیاتی را مهم‌ترین عامل در جهت رفع مشکلات مردم استان توصیف کرد و گفت: مؤدیان مالیاتی همه‌روزه جهت رفع مشکلات مالیاتی خود ضمن ملاقات حضوری از طریق سامانه ارتباط مردمی اداره کل و نشانی پست الکترونیکی اینجانب می‌توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

 

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول