اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مزار شهدای دانشجوی ۱۶ آذر عطرافشانی و گلباران شد/ جای خالی مسؤولان وزارت علوم!

مزار شهدای دانشجوی ۱۶ آذر با حضور مسؤولان شهرستان ری بر سر مزار آنها واقع در بقعه امامزاده عبدالله(ع) شهرری عطرافشانی و گلباران شد.

مزار شهدای دانشجوی ۱۶ آذر عطرافشانی و گلباران شد/ جای خالی مسؤولان وزارت علوم!

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آئین گرامیداشت روز دانشجو عصر امروز با حضور حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) ری و سایر مسؤولان شهرستان ری، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد شهرری بر سر مزار شهدای دانشجوی ۱۶ آذر واقع در بقعه امامزاده عبدالله(ع) شهرری برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای دانشجو ادای احترام کردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این آیین با بیان اینکه نگاه ویژه به قشر دانشجو باعث رفع مشکلات در داخل کشور می‌شود، اظهار کرد: برای داشتن جامعه‌ای پویا و همچنین تحقق گام دوم انقلاب، دانشجویان باید با رعایت حفظ نظام و اخلاق مداری از حاکمیت مطالبه گری کنند.

توکلی با اشاره به نقش تاثیرگذار قشر دانشجو در هشت سال دفاع مقدس، گفت: دانشجویان همیشه و در همه صحنه‌ها به میدان آمده‌اند و از منویات رهبر معظم انقلاب دفاع کرده‌اند.

وی با تاکید بر برگزاری مستمر روز دانشجو و گرامیداشت شهدای این قشر تصریح کرد: هیچ سالی نباید برگزاری این برنامه تعطیل شود و همه باید تلاش کنیم تا با گرامیداشت نام و یاد شهدا، راه آنها را ادامه دهیم.

حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری نیز با بیان اینکه جنبش دانشجویی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا به امروز همواره به استکبارستیزی و عدالت‌خواهی پرداخته است، گفت: شهادت این دانشجویان سرآغاز آرمان بلندی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید و تاکنون نیز استمرار داشته است.

جای خالی مسؤولان وزارت علوم!

مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدای دانشجو با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید دانشجو همه ساله با حضور مسؤولانی از وزارت علوم برگزار می‌شد و امسال با حضور مسؤولان شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش فارس، ۱۶ آذر ماه به یاد سه دانشجو «احمد قندچی، مهدی شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا» که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ توسط رژیم پهلوی در دانشگاه تهران شهید شدند، روز دانشجو نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول