اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دولت و ملت باید در خدمت پرستاران باشند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دولت و ملت برای رفع مشکلات پرستاران بسیج شوند و همگان در خدمت پرستاران باشند.

دولت و ملت باید در خدمت پرستاران باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، تعدای از پرستاران بیمارستان‌های استان کرمانشاه امروز با آیت‌الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله علما در این دیدار با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س)، اظهار داشت: پرستاران با اعتقاد و باور، وظیفه مقدس و شریف خود را انجام می دهد، زیرا این موقعیت تنها شغل نیست، بلکه عشق به انسانیت و اطاعت از فرمان خداوند متعال است.

وی با برشمردن خاطره‌ای از دوران کسالت امام خمینی(ره)، افزود: در اوایل انقلاب و زمانی که امام راحل در بیمارستان بستری شدند، بعد از ترخیض از بیمارستان، با تشکر از خدمات پرستاران گفت؛ وقتی که مریض وارد بیمارستان می‌شود، بعد از خدا، تمام امیدش به پرستاران است و امیدوارم از همه بیماران مثل من پذیرایی کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با برشمردن مشکلات شغل پرستاری، تأکید کرد: انصافا پرستاری خیلی سخت است، زیرا همه توان انسان را می‌گیرد، دولت و ملت با همه قدرت باید در خدمت پرستاران باشند، زیرا این پرستاران عزیز و بزرگوار با همه توان قریب به دوسال است دارند کار می‌کنند و وقت و انرژی می‌گذارند و این پرستار است که فرایند بهبودی مریض را تسریع می‌بخشد.

وی پرستاران را سرمایه‌های بزرگ ملت دانست و با شمردن عظمت کار آن‌ها، تصریح کرد: اگر انگیزه بالای پرستاران نباشد هیچگاه نمی‌شود خدمات پرستاران را با حقوق جبران کرد، زیرا این تلاش‌های پرستاران در راستای تعهد اولیه فطری است که از انسان گرفته شد.

علما با آرزوی علو درجات برای شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: این شهدای سلامت اعم از پزشک و پرستار این همه از خود گذشتگی را انجام دادند تا ما بتوانیم به سلامت در کنار خانواده خود زندگی کنیم، لذا باید بدانیم شهدای مدافع سلامت، شهدای همه مردم ایران هستند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان عظمت حرکت حضرت زینب(س) در پرستاری از اسلام، گفت: ببینیم حضرت زینب (س) از اسلام و دین پرستاری کرد و امروز این اخلاق و رفتار را از آن حضرت آموخته‌اید، لذا اگر می‌بینیم پرستاران از خودگذشتگی و ایثار دارند، این از آموزه‌های اسلام و حضرت زینب است.

وی با برشمردن خدمات و تلاش‌‌های گسترده پرستاران، خاطرنشان کرد: پرستاران استان شاخص و مطرح بودند و زحمت مضاعف کشیدند، ان‌شاءالله که شما بتوانید در خدمت اسلام و انسان باشید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول