اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نمایش تبلیغاتی وزرای جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا همزمان با مذاکرات وین

وزیران جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا در ادامه جنگ تبلیغاتی-رسانه‌ای علیه ایران، همزمان با آغاز مذاکرات وین در واشنگتن دیدار کردند.

نمایش تبلیغاتی وزرای جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا همزمان با مذاکرات وین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، وزیران جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از نمایش تبلیغاتی رسانه‌ای علیه ایران در واشنگتن با یکدیگر دیدار و به طرح ادعاهای ضدایرانی پرداختند.

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این دیدار که امروز پنجشنبه برگزار شد به همتای آمریکایی‌اش «لوید آستین» گفت تل‌آویو امیدوار به «تعمیق گفت‌وگوها و همکاری‌ها» در خصوص ایران است.

او خواستار آمادگی مشترک نظامی برای مواجهه با ایران و متوقف کردن آنچه به ادعای او «ستیزه‌جویی منطقه‌ای و بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران» است شد.

بنی گانتز در اظهاراتی مختصر در آغاز دیدار با لوید آستین در واشنگتن بر «پیوند تزلزل‌ناپذیر» میان اسرائیل و آمریکا تأکید و اضافه کرد: «من کاملاً به تعهد ایالات متحده به عنوان یک قدرت جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی اطمینان دارم.»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم گفت که «اگر دیپلماسی شکست بخورد ما آماده توسل به گزینه‌های دیگر هستیم. ما از خودمان دفاع خواهیم کرد، از دوستانمان دفاع خواهیم کرد و از منافعمان دفاع خواهیم کرد.»

ادعاهای وزیران جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا، همزمان با آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بخشی از جنگ تبلیغاتی-رسانه‌ای دو طرف برای اثرگذاری و در راستای تاکتیک «پلیس بد-پلیس خوب» برای اثرگذاری بر گفت‌وگوها است.

این در حالی است که دیروز پایگاه آکسیوس از بروز اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر ایران و برجام خبر داده و پیشتر هم منابع مختلف گزارش داده‌اند دو طرف علیرغم توسل به مانورهای رسانه‌ای در خصوص گزینه‌های جایگزین، عملاً هیچ برنامه‌ای در قبال ایران ندارند. 

مقام‌های صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم به طرز فزاینده‌ای از رویکردهای تقابل‌جویانه نفتالی بنت نگران هستند. 

نفتالی بنت در دیداری که اوت سال جاری میلادی با جو بایدن داشت به او قول داد که مانند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به مخالفت‌های علنی با بازگشت آمریکا به برجام روی نخواهد آورد.

با وجود این، آکسیوس نوشته در حالی که تنها ۱۰۰ روز از آن دیدار می‌گذرد نفتالی بنت دقیقاً در حال انجام همین کار است و به صورت علنی از تلاش آمریکا برای گفت‌وگو با ایران انتقاد می‌کند.

تصور غربی‌ها و رژیم صهیونیستی این است که عملیات روانی صهیونیست‌ها در خصوص تبعات عدم حصول توافق می‌تواند از فشار ایران برای پیگیری حقوقش در مذاکرات هسته‌ای بکاهد.

اعتراف بزرگ صهیونیست‌ها

در روزهای گذشته شمار زیادی از مقام‌های سابق رژیم صهیونیستی به اشتباه بودن تصمیم نتانیاهو در تشویق دونالد ترامپ به خروج از برجام و سایر سیاست‌های او علیه ایران اعتراف کرده‌اند.

یک مقام رژیم صهونیستی سه شنبه هفته گذشته اعتراف کرده بود که ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران، جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران را نگرفته است. او بدون ذکر نام خود به شبکه ۱۲ این رژیم گفت: «ترور فخری زاده در سال گذشته آنطور که انتظار می‌رفت مانع توقف در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نشد. وضعیت کنونی، پیشرفته‌ترین وضعیتی است که برنامه هسته‌ای ایران به آن رسیده است.»

«دنی سیترینوویچ» از بالاترین مقامات نظامی صهیونیست نیز که مسئول گردآوری و تحلیل اطلاعات مرتبط با ایران در دوره نتانیاهو و وابسته نظامی تل آویو در سفارتخانه این رژیم در آمریکا به مدت سه سال بود چهارشنبه گذشته به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که «ناکامی‌های فاحش اسرائیل در قبال ایران» برنامه هسته‌ای تهران را سرعت بخشیده است. او گفت که دولت نتانیاهو دچار «محاسبات اشتباه» در خصوص ایران شده بود و اکنون نفتالی بنت نیز همان مسیر را می‌رود.

او ادعا کرد که در زمان خروج آمریکا از برجام، بارها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده بود اما نتانیاهو اعتنایی به سخنانش نمی‌کرد. این مقام نظامی صهیونیستی متخصص امور ایران سپس به تایمز اسرائیل گفت که اکنون بهترین و تنهاترین راه برای غلبه بر آن‌چه تهدیدات ایران می‌خواند، این است که واشنگتن به مصالحه بزرگ روی آورده و موجب موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وین شود.

همزمان روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای به قلم «توماس فریدمن» نوشت که «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل که در زمان امضای برجام به شدت با این توافق مخالف بود، اخیرا در کنفرانسی گفته است که تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق «اشتباه بزرگی» بود که با تشویق نتانیاهو صورت گرفت.

موشه یعلون در این کنفرانس گفته بود که خروج از برجام «بدترین تصمیم در ده سال گذشته» در ارتباط با ایران بوده است. پس از او «گادی ایسنکات» از فرماندهان ارشد صهیونیستی نیز که از حامیان خروج از برجام بود در سخنانی گفته است که اقدام ترامپ به ضرر اسرائیل تمام شد چرا که ایران توانست پس از آن به سرعت برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد.

توماس فریدمن در ادامه نوشت که تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام با تحریک و تشویق نتانیاهو یکی از «مخرب‌ترین، احمقانه‌ترین و ضعیف‌ترین تصمیمات مرتبط با امنیت ملی آمریکا پس از جنگ سرد بود.»

دست خالی صهیونیست‌ها

با وجود اینکه محور رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در گذشته را همواره رسیدن به یک «طرح جایگزین» در صورت شکست مذاکرات تشکیل داده، منابع خبری پیش از این گزارش داده‌اند که واشنگتن-تل‌آویو عملاً غیر از راه‌اندازی جنگ روانی، عملاً چنین طرحی در چنته ندارند.

این چیزی است که پایگاه خبری المانیتور مهرماه سال جاری، بعد از رایزنی مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی گزارش داده بود.

یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که به «بنی گانتز» نزدیک است در این باره به المانیتور گفت:«در حال حاضر، هیچ برنامه اقتضایی جایگزینی علیه ایران برای حالت شکست مذاکرات وجود ندارد. آنها پلان B ندارند.» (جزئیات بیشتر)

علاوه بر این، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم در شهریورماه سال جاری گزارش داده بود صهیونیست‌ها علی‌رغم مانور بر روی لفاظی‌های تهدیدآمیزآمیز نظامی علیه ایران «از هیچ توانایی نظامی عملی» برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برخوردار نیستند.

در همین حال، ایران به دلیل شکست خوردن سیاست فشار حداکثری در دوران دونالد ترامپ دست برتر را در مذاکرات وین در اختیار دارد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه  ۱+۴​ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در هتل کوبورگ شهر وین آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای برجام خارج شد و سیاست موسوم به سیاست فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا به شکست این سیاست اعتراف کرده و اعلام کرده قصد دارد کشورش را به برجام بازگرداند. او تا کنون از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول