اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

خطیب نماز جمعه ساوه با بیان اینکه امروزه در شعار حقوق بشر، آمریکا از همه کشورها پیشقدم است اما به همان نسبت بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان به شمار می‌رود، گفت: این کشور سابقه بسیار تاریکی در زمینه حقوق بشر دارد

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب کبری(س) شخصیت شایسته‌ای بود که درس ادب را در مکتب امامت آموخته بود و سیره و سخن پدر و مادر خود را از اعماق وجود خود پذیرفته بود.

وی ویژگی بارز حضرت را دفاع از حریم ولایت دانست و افزود: حضرت زینب حرکت و هدایت انسان‌ها را بدون امام، سکون و هلاکت می‌دانست و زمام داری زیان آلود نااهلان را باعث دور ماندن توده‌ها از صراط مستقیم می‌دید. 

امام جمعه ساوه تصریح کرد: بدین علت، دفاع و حمایت از مقام امام و ولایت را سرلوحه مسئولیت‌های خویش قرار داده بود و با تمام توان، بعد از حادثه عاشورا به ارائه رهنمودهای شایسته و مبارزه با سردمداران و زور محوران در قالب خطابه می‌پرداخت.

وی نامگذاری روز پرستار را همزمان با سالروز ولادت آن حضرت یک اتفاق مهم و مبارک دانست و خاطرنشان کرد: پرستار کسى است که همانند حضرت زینب(س) چشم از خود فرو بسته، از خود و تمایلات خود گذشته، خواب راحت را ترک گفته، خستگى را بر آسودگى ترجیح داده، نگاه از خویش برگرفته و بر عزیزى که در رنج بیمارى گرفتار آمده است نگران گشته است. 

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: حس احسان و نوع ‏دوستى فقط در شغل پرستارى خلاصه نیست بلکه بانویى که به یارى همسر جانبازش کمر بندد، مادرى که سال‏‌ها بار پرستارى از فرزند معلولش را بر دوش می‌کشد، نیکوکارى که به یارى معلولان و سالمندان رنجور شتافته، همه نام پرافتخار پرستارى بر سینه دارند و بشارت پاداشى گران در آینده‌‏اى نه چندان دور خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: در پی فجایعی که ایالات متحده آمریکا و اروپا در طول قرن بیستم  و در طی دو جنگ جهانی بویژه جنگ جهانی دوم بوجود آورد، برای پاک کردن اذهان جهانی ازاین فجایع و جنایات به حربه‌ها و روش‌های زیاد متوسل شدند که حقوق بشر یکی از مهمترین این حربه‌ها بود.

وی افزود: آن طوریکه در تاریخ ثبت کرده‌اند در جنگ دوم جهانی 55 میلیون انسان به خاک و خون غلطیدند و کشته شدند، 5 میلیون انسان مفقود الاثر ، حدود 20میلیون نفر انسان دچار نقض عضو شدند و صدها جنایت دیگر رخ داد.

خطیب نماز جمعه ساوه با بیان اینکه امروزه در شعار حقوق بشر، آمریکا از همه کشورها پیشقدم است اما به همان نسبت بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان به شمار می‌رود گفت: این کشور سابقه بسیار تاریکی در زمینه حقوق بشر دارد و تمام ادعای او در سوریه و عراق و بحرین، افغانستان تبدیل به  داعش و تکفیری‌های جنایتکار شده که نشان حقوق بشر آمریکایی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول