اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گفت‌وگو با یک روحانی خودمانی/ عرفان‌نژاد: روحانیت باید در همه جا کنار مردم باشد

این گزارش روایت زندگی یک روحانی متفاوت است که به مسجد و هیات اکتفا نکرده و با حضور در سینما، کوه، اردوی جهادی، دانشگاه و ... تلاش می‌کند با اقشار مردم ارتباط بگیرد و مبلغ دین باشد.

گفت‌وگو با یک روحانی خودمانی/ عرفان‌نژاد: روحانیت باید در همه جا کنار مردم باشد

گروه چهارمحال و بختیاری_مریم رضی‌پور| دقت کردید با دیدن بعضی از آدم‌ها زندگی آدم از این رو به اون رو میشه و حال دلش خوب میشه و این حال خوب تا سال‌ها زندگیت رو می‌سازه؟

دیدن اینجور آدم‌ها دل رو وصل می‌کنه به اون بالایی و از رفتار و حرف‌هاشون تازه یاد می‌گیری چطور باید زندگی کنی و هر چی که تا الان زندگی کرده بودی غلط بوده.

یکی از این آدم‌های خاص حجت‌الاسلام محمدرضا عرفان‌نژاد است که برخلاف ذهنیت ما که از روحانیت همیشه یک شخصیت با کلی خط قرمز در ذهن داریم ایشان برخلاف تصورات است.

آقا عرفان‌نژاد رابطه خوبی با جوانان دارد با آن‌ها به کوهنوردی می‌رود و پای ثابت سینما رفتن است، اهل شعر و عاشق خدمت به مردم است خودش که می‌گوید که تبلیغ زمان و مکان ندارد.

آقا عرفان‌نژاد رابطه خوبی با جوانان دارد با آن‌ها به کوهنوردی می‌رود و پای ثابت سینما رفتن است، اهل شعر و عاشق خدمت به مردم است خودش که می‌گوید که تبلیغ زمان و مکان ندارد.

 

ظاهرا در این بین نوجوانان و جوانان هم از ایشان در جمع‌شان خوب استقبال کرده‌اند و پای ثابت منبر حاجی هستند.

آقای عرفان‌نژاد معتقد است رفتن یک روحانی با لباس روحانیت به کوه و قرار گرفتن در بین جوانان جلوی خیلی از ناهنجاری‌ها رو می‌گیره و در عین حال خیلی از ارزش‌های اخلاقی هم ترویج میشه.

آقای عرفان‌نژاد که همه بچه‌ها حالا بهش می‌گن حاجی، دکترای فقه و حقوق داره و سطح چهار حوزه را هم گذرانده است.

نشستن پای صحبت‌های این روحانی خالی از لطف نیست.

محمدرضا عرفان‌نژاد هستم از نوجوانی علاقه زیادی به کوه رفتن داشتم و این حرکت توسط حاج اسماعیل که آن موقع‌ها مسئول بسیج پایگاه محله‌مون بود آغاز شد تا وقتی که وارد حوزه علمیه قم شوم ادامه داشت و بعد از آن هم سعی می‌کردم هر جایی که هستم جمعه‌ها به کوه بروم.

فارس: چرا کوه؟ کوهنوردی ورزش سخت و خطرناکی است ولی از لحاظ روحی و روانی تأثیر خوبی بر روی انسان می‌گذارد و از لحاظ جسمی کل بدن را درگیر می‌کند و سبب قوی شدن و سلامتی می‌شود.

به کوه رفتن رهبری برایم انگیزه بیشتری ایجاد کرد

زمانی که می‌دیدم مقام معظم رهبری ورزش کوهنوردی را انجام می‌دهند انگیزه‌ام برای این کار چندبرابر شد.

 همان‌طور که در کوهنوردی بعد از یک سربالایی سخت و رسیدن به قله به یک سرپایینی می‌رسیم در زندگی نیز همین طور است و بعد از هر سختی و مشکلی، آسانی خواهد بود.

 همان‌طور که در کوهنوردی بعد از یک سربالایی سخت و رسیدن به قله به یک سرپایینی می‌رسیم در زندگی نیز همین طور است و بعد از هر سختی و مشکلی، آسانی خواهد بود.

فارس: چرا با لباس روحانیت به کوهنوردی می‌روید؟ برایتان سخت نیست؟

این رفتار من چند پیام دارد نخست اینکه سرباز امام زمان بودن فقط آمادگی علمی نمی‌خواهد بلکه آمادگی جسمی هم لازم دارد.

دوم اینکه برخی فکر می‌کنند روحانیت خیلی در این مسائل فعال نیستند اما من می‌خواهم نشان دهم ما در همه زمینه‌ها حضور داریم مخصوصا ورزش؛ معتقدم یک آخوند موفق باید در ارتباط‌گیری با مردم هم موفق باشد و در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد.

فارس: شنیده‌ایم که رابطه خوبی با جوانان دارید این مورد چگونه حاصل شده؟

به نظر من تبلیغ زمان و مکان ندارد، و از هر زمانی باید برای تبلیغ اسلام استفاده کرد گاهی در کوهنوردی، گاهی در اردوهای جهادی، گاهی در مسجد و حتی گاهی در سینما.

باید از همه فرصت‌ها برای یارگیری جبهه اسلام استفاده کرد

باید از همه فرصت‌ها برای یارگیری جبهه اسلام استفاده کرد نباید بگوییم که یک روحانی فلان کار را نمی‌کند بلکه باید با حرکت در چارچوب‌ها فرصت‌ها را از دشمن گرفت.

فارس: برخورد تیپ‌های مختلف شخصیتی با کارهای شما چگونه است؟

در طول مسیر با خیلی از این جوانان که به کوه می‌روم ارتباط خوبی برقرار می‌کنم، شوخی می‌کنیم و عکس یادگاری می‌گیریم چرا که معتقدم جلوی بسیاری از آسیب‌های فرهنگی را می‌توان با اخلاق خوب گرفت.

در همین کوهنوردی‌ها رفقای خوب با تیپ‌های متفاوت پیدا کردم و همین معاشرت‌ها سبب می‌شد در پایان سفر آن بدبینی‌ها نسبت به روحانیت از بین برود.

در همین کوهنوردی‌ها رفقای خوب با تیپ‌های متفاوت پیدا کردم و همین معاشرت‌ها سبب می‌شد در پایان سفر آن بدبینی‌ها نسبت به روحانیت از بین برود.

با همین جوانان به اردوهای جهادی می‌رویم و من در طول اردو شاهد تغییر در رفتار آن‌ها هستم.

فارس: با انجام این کارها به دنبال چه هدفی هستید؟

من کار درست را انجام می‌دهم برایم فرقی نمی‌کند کجا باشد و خیلی درگیر کلیشه‌ها نیستم، در فضای مجازی فعالیت می‌کنم نه برای خودنمایی بلکه برای تبلیغ دین و خوبی‌ها.

روحانیت باید خط سیاسی داشته باشد

در مباحث سیاسی وارد می‌شوم و معتقدم روحانیت نباید سیاست‌باز باشد بلکه باید خط سیاسی داشته باشد همین چندسال پیش هم کاندیدای انتخابات مجلس شدم در حوزه شهرکرد، بن و سامان و تنها هدفم این بود که حرف‌های انقلاب را بزنم.

فارس: به نظرتان در کارتان موفق هستید؟

نتیجه با خداست اما انسان با همین مسلمانی و رفتار انقلابی و حرکت در چارچوب‌ها می‌تواند زندگی شیرین داشته باشد و من به عنوان کسی که وظیفه‌اش تبلیغ دین است آن زندگی با نشاط را به مردم معرفی می‌کنم.

فارس: حرف آخر؟

تمام تلاش خود را می‌کنم که در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور داشته باشم، از جمله بازار و سینما و محیط‌های متفاوت، چرا که برخی از دوستان از این موضوع واهمه دارند اما به نظرم نیاز است قشر روحانیت حضور موثر در جامعه داشته باشد.

هدفم این است که جامعه‌ای سرشار از محبت داشته باشیم و یکدیگر خیر برسانیم، همدیگر را دوست داشته باشیم و معیار رفتار با دیگران باید محبت باشد و همین مهربانی‌ها سبب اتفاق‌های خوب در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول