اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آخرین تصمیمات درباره واکسیناسیون افراد زیر 12 سال/ اثربخشی واکسن‌های داخلی از خارجی بیشتر است

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: 30 میلیون دز واکسن تولید داخل در اختیار داریم که از آنها برای دز یادآور استفاده خواهیم کرد.

آخرین تصمیمات درباره واکسیناسیون افراد زیر 12 سال/ اثربخشی واکسن‌های داخلی از خارجی بیشتر است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه جلسه امروز این کمیته در جمع خبرنگاران درباره آخرین تصمیمات برای واکسینه شدن افراد زیر 12 سال گفت: مطالعات در این خصوص هنوز تکمیل نشده است اما این امر در دستور کار قرار دارد و اگر مطالعات کافی به دست بیاوریم که نشان دهنده عدم عارضه واکسن بین سن 5 تا 12 باشد ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر برخی کشورهای دنیا واکسیناسیون کودکان را آغاز کرده اند افزود: کمیته علمی هنوز این موضوع را تصویب و تایید نکرده است و کمیته علمی درحال مطالعه است تا از کشورهای دیگر اطلاعات لازم را به دست آورد و سپس این اقدام عملیاتی شود.

جماعتی با بیان اینکه خوشبختانه یک سری از واکسنهای داخلی نسبت به واکسنهای خارجی اثربخشی بیشتری دارند و این موضوع چشم امیدی را باز کرده است که در صورت حمایت از واکسن سازها این واکسنها را صادر کنیم. با مطالعات داخل کشور و اثربخش خوب واکسنهای داخلی تصمیم بر این شد از این واکسنها در دزهای بوستر استفاده کنیم.

 دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: الان سی میلیون واکسن تولید داخل داریم که میتوانیم به عنوان در بوستر استفاده کنیم و امید داریم با واکسیناسیون دز بوستر اگر با پیک جدیدی مواجه شویم با حداقل عوارض ناشی از بیماری مواجه شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول