اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

۱۷۰ حافظ کل و قرآن‌آموز در حرم کریمه اهل‌بیت(س) تجلیل شدند

همایش طوبای کرامت با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم به منظور تجلیل از 170 حافظ کل و قرآن آموز در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

۱۷۰ حافظ کل و قرآن‌آموز در حرم کریمه اهل‌بیت(س) تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش طوبای کرامت به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ظهر امروز با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از مدیران مؤسسات و نهادهای قرآنی استان قم برای تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و دانش آموختگان این مرکز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در این همایش با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) تحت آموزش های قرآنی و معارفی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۶۵ درصد خواهران و ۳۵ درصد برادران بوده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات پیش روی این مرکز در دهه دوم فعالیت، به آموزش‌های قرآنی و معارفی در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش آموزش های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) از دهه کرامت آموزش‌های مجازی قرآنی و معارفی به زبان‌های انگلیسی و اردو آغاز شده و آموزش به زبان عربی هم به زودی آغاز می‌شود.وی افزود: در مجموع ۵۰ هزار نفر در کلاس‌های قرائت، ۲۳ هزار نفر در کلاس های حفظ قرآن کریم و بیش از ۳۸ هزار نفر در کلاس های معارفی مرکز قرآن و حدیث شرکت کرده اند و ۹۹۰ نفر هم در دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم شرکت کرده اند که پس از گذراندن دوره های تکمیلی به عنوان مربی قرآن در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

مشرف به طرح‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در دهه پیش‌رو اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات ضیافت نور هر شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، طرح چلچراغ در مساجد استان قم و طرح‌های تخصصی کودک و نوجوان از جمله مهمترین دستاوردهای این مرکز علاوه بر فعالیت‌های گذشته که ادامه خواهد داشت است.

مشرف ادامه داد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) برای هر چه بهتر و گسترده تر شدن فعالیت های قرآنی با نهادهای دیگر فرهنگی از جمله حوزه علمیه خواهران، مرکز خدمات حوزه های علمیه و دیگر مؤسسات فرهنگی همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

همچنین، در ادامه این مراسم آیت‌الله سیدمحمد سعیدی اظهار کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که تحت تأثیر هیچ فرهنگ و اندیشه ای قرار نگرفته است و با توجه به فرا زمانی بودن قرآن کتابی تأثیر ناپذیر است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین که قرآن را در کنار عترت دو ریسمان محکم الهی دانسته است، گفت: هدایت قرآن ابدی و ماندگار است و هر زمانی که ما به قرآن کریم مراجعه کنیم گمراه نمی شویم و راه را به ما نشان می دهد.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم حفظ و محافظت از قرآن کریم، افزود: امام رضا علیه السلام نقل می‌کنند که فردی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد چطور است که هرچه از زمان نزول قرآن می‌گذرد جز طراوت و تازگی از قرآن نمی‌بینیم؟ حضرت فرمودند این تازگی به خاطر این است که از مبدایی نازل شده است که زوال ندارد و برای همه زمان‌ها نازل شده است .

وی با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن باید به محتوای قران توجه کنند تا قرآن برای‌شان تکراری نشود، گفت: قرآن نباید نرخ بردار باشد و اینگونه شود که برای دست یابی به مشوق ها قرآن را حفظ کنیم و اگر مشوقی در کار نباشد قرآن را حفظ نکنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در رابطه با اهمیت حفظ قرآن گفت: پیامبر(ص) فرمودند افضل عبادات امت من بعد از قرآئت قرآن دعا کردن است یعنی برترین عبادت امت اسلام قرائت قران است.

گفتنی است، در این همایش از ۱۷۰ نفر از حافظان و قاریان برجسته مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) شامل ۱۰۸ قرآن آموز خواهر و ۶۲ قرآن‌آموز برادر با اهدای لوح تقدیر و متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تجلیل شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول