اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد/ هیات کهگیلویه و بویراحمد به اکسپو اعزام نشد

علی‌رغم برگزاری جلسات و برنامه‌های متعدد هیات کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در نمایشگاه اکسپو به امارات اعزام نشد.

علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد/ هیات کهگیلویه و بویراحمد به اکسپو اعزام نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نمایشگاه اکسپوی دبی با حضور ۱۹۱ کشور در حال برگزاری است. این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های جهان محسوب می‌شود و قدمتی ۱۷۰ ساله دارد.

نمایشگاه اکسپو هر ۵ سال یکبار در یکی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و کشورها با معرفی گذشته و حال خود چشم‌اندازهای آینده را به نمایش می‌گذارند.

متولیان و دستگاه‌های اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم چندین جلسه برگزار کردند و برنامه‌ریزی کردند که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد را در پاویون جمهوری اسلامی در معرض دید قرار دهند.

علی‌رغم همه برنامه‌ریزی‌ها و تاکیدات و با داشتن پتانسیل‌های مختلف اما خبر می‌رسد که هیات‌ استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبار به امارات اعزام نشدند.

 منوچهر یاری نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰ از همان روز به اتاق بازرگانی محول شد و دستگاه‌هایی که امکان حضور داشتند دعوت شدند اما همه دستگاه‌ها از نبود اعتبارات گلایه کردند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: برای حضور در این نمایشگاه اعتبار ۴ میلیاردی نیاز بود که دستگاه‌ها تقاضا اعتبار کردند اما متاسفانه میسر نشد و نتوانستم با اعزام هیات ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و حوزه صنعت استان را معرفی کنیم‌.

وی بیان کرد: البته اتاق بازرگانی و شهرک صنعتی هیات‌های تجاری خود را به این نمایشگاه اعزام می‌کند اما بخش دولتی ما به دلیل کمبود اعتبار نتوانست در این دوره شرکت کند.

علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات برای تامین اعتبار مورد نیاز این هیات تجاری گفت: پول نقد برای اعزام این هیات وجود نداشت.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه است و با کسری ۷ میلیاردی برای پرداخت حقوق تا پایان سال مواجه هستیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول