اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه رایزنی گروه‌های سیاسی عراق برای برون رفت از بحران سیاسی

دیدار هیاتی از حزب دموکرات کردستان با رهبر جریان حکمت ملی عراق و دیدار هیاتی از نهاد چهارچوب هماهنگی(گروه‌های شیعی) با ائتلاف سنی العزم از جمله دیدارهای فشرده این روزهای گروه‌های سیاسی عراق برای برون رفت از بحران سیاسی پس از انتخابات این کشور است.

ادامه رایزنی گروه‌های سیاسی عراق برای برون رفت از بحران سیاسی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف دولة القانون به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق و از اعضای نهاد چارچوب هماهنگی (گروه‌های شیعی معترض به نتیجه انتخابات عراق) روز دوشنبه اعلام کرد که هیاتی از این نهاد امروز با ائتلاف تازه تاسیس شده العزم در بغداد دیدار کرد.

به گزارش موازین نیوز، «هشام الرکابی» رئیس دفتر اطلاع رسانی ائتلاف العزم گفت که هیاتی از چارچوب هماهنگی به ریاست نوری المالکی با ائتلاف العزم دیدار کرد و در این دیدار جدید‌ترین تحولات سیاسی عراق مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر هیاتی از حزب دموکرات کردستان به ریاست هوشیاری زیباری امروز به دیدار  «سید عمار الحکیم» رئیس ائتلاف قوی الدوله الوطنیه و رهبر جریان حکمت ملی عراق رفت.

در این دیدار هم دو طرف به بررسی تازه‌ترین تحولات سیاسی در عراق و منطقه و نتایج انتخابات اخیر پرداختند.

الحکیم به نوبه خود بر لزوم رسیدگی جدی دادگاه فدرال به شکایات معترضان به نتیجه انتخابات تاکید کرد و گفت: این مساله، به نفع معترضان و برندگان انتخابات است، زیرا هر چقدر در این خصوص شفافیت صورت گیرد، شان و جایگاه همه گروه‌های سیاسی که در این انتخابات برنده شده‌اند، قوی‌تر می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همه گروه‌های سیاسی را به امتیازدهی به منظور حفظ منافع ملی کشور دعوت کرد و گفت:  دولت پیش روی عراق وظیفه سنگینی در همه ابعاد خدماتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد و از همین رو باید بر اساس معادله‌ای ثابت و محکوم تشکیل شود تا در همه سطوح توازن را ایجاد کند.

رسانه‌های عراقی روز شنبه از تشکیل یک ائتلاف سنی جدید در عراق به ریاست «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف عزم و متشکل از ۳۴ نماینده خبر دادند.الخنجر هم دیروز با عمار الحکیم دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

محمد الحلبوسی رئیس ائتلاف سنی تقدم نیز دیروز با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح و عمار الحکیم از رهبران گروه‌های شیعی معترض به نتیجه انتخابات دیدار کرد.

در همین حال، دادگاه فدرال عراق امروز دوشنبه صدور حکم در خصوص شکایات مربوط به  نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را که قرار بود، امروز اعلام کند، به تاخیر انداخت.

به عقیده بسیاری از کارشناسان گروه‌های معترض به نتیجه انتخابات در صورت که دادگاه فدرال هم تصمیمی در تایید نتیجه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات بگیرد، به منظور حفظ منافع ملی کشور با گذشت از حق خود، به  رایزنی با گروه‌های سیاسی برای تشکیل کابینه خواهند پرداخت و در نهایت دولت توافق ملی یا توافق سیاسی در عراق تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول