اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

از جمله کارهای مدبرانه امام خمینی، دخالت دادن روحانیون و حوزویان در تدوین قانون اساسی بود

آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای با بیان اینکه قانون اساسی فقط برای دانستن محض آن نیست و باید به آن عمل شود، گفت: از جمله کارهای مدبرانه امام خمینی، دخالت دادن روحانیون و حوزویان در تدوین قانون اساسی بود.

از جمله کارهای مدبرانه امام خمینی، دخالت دادن روحانیون و حوزویان در تدوین قانون اساسی بود

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای عضو مجلس بررسی نهایی قانون اساسی عصر امروز سه‌شنبه( ۲۳ آذر ۱۴۰۰) در مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و رونمایی از کتاب «روایت اساسی» تاریخچه حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خوب بود که بحث تاریخی بر روی مبانی حقوقی انجام می‌گرفت زیرا سیر تاریخی عجیبی در این رابطه وجود دارد. یکی از نقص‌های دانشگاهی ما ضعف پژوهش است و با این همه پژوهش که انجام می‌شود در این زمینه، باز هم ضعف داریم. بنده سعی کرده ام در حوزه حقوقی و فقهی حرف های تازه‌ای را بزنم و امیدوارم در دانشگاه‌های ما بیشتر به حقوق اساسی پرداخته شود.

آیت الله سید محمد خامنه‌ای ادامه داد: انقلاب اسلامی مصداق حکومت الهی به رهبری امام بود و امام بسیار مدبرانه فکر کرد. از جمله کارهای مدبرانه ایشان، دخالت دادن روحانیون و حوزویان در تدوین قانون اساسی بود. در ابتدا این تصمیم را مسخره می‌کردند که یک سری روحانی حوزوی در حال تدوین قانون اساسی هستند و می‌گفتند که این کار اصلا کار شما نیست و بعدها مشخص شد خودشان چقدر در بحث مدیریت ضعیف بودند اما روحیه علما خوب بود و در آن دوران، تمام تلاش‌ها این بود که این کار انجام بشود. قانون اساسی ما، شاید تنها قانون اساسی باشد که مردم با آن همراه شدند و هزاران نفر برای ما نظرات خودشان را فرستادند.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی فقط برای دانستن محض آن نیست و باید به آن عمل شود. قانون اساسی به زحمت از مسیر خود گذشت و رای آورد و به مسند نشست و پایه نظام جمهوری اسلامی ایران را شکل داد. بعد از تشکیل حکومت اسلامی، ولایت فقیه شکل گرفت، ولایت فقیه همان حکومت حکیم است و باید حاکم یک حکیم باشد یعنی هوای نفس نداشته باشد و منافع دیگران برایش اهمیت داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول