اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حجت‌الاسلام مروی: آستان‌ها در احیای سنت‌های اصیل فراموش شده می‌توانند تلاش کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان‌ها می‌توانند در احیای سنت‌های اصیل فراموش شده و یا کمرنگ شده تلاش و سنت‌های خوب و بسیار ارزشمندی مانند جلسات قرائت قرآن خانگی و غیره را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام مروی: آستان‌ها در احیای سنت‌های اصیل فراموش شده می‌توانند تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس در شهرری اظهار کرد: تفرقه انگیزی که در خلال یکی از نمازهای جمعه که توسط یک امام جمعه نااهل اهل سنت بیان شد، را محکوم می‌کنم.

وی گفت: در این شرایط و موقعیت بیان سخنان تحریک آمیز و سخیف و بر خلاف اصول دین و آیات قرآن شریف ذهن هر انسان آگاهی را به این سمت می‌کشاند که این آتش پراکنی‌ها از سوی دشمن ساخته است و آنها هر سو به دنبال تفرقه در جامعه اسلامی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دولت استعمارگر انگلیس که بین ایجاد فرقه‌های اسلامی دارای تجربیاتی است، افزود: این سخنان غصه ما در ایام فاطمیه را دو چندان کرده است. از علمای روشن بین و واقع بین و متعهد اهل سنت که این سخنان سخیف را محکوم کردند تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام مروی افزود: گزارشات خوبی ارائه شد و بقاع متبرکه و امامزاده‌هایی که در کشور داریم به تعبیر رهبر انقلاب مورد عنایت اهل بیت و انوار ملوکتی برای هدایت جامعه استفاده خواهیم کرد همانطور که امامان عظیم الشان در زمان حیات ظاهری منشأ نور و هدایت و برکت و آرامش جامعه به سوی سعادت بودند الان هم از جهاتی باید چنین چیزی باشد چرا که آنها زنده هستند و حیات دارند و ما از فیض وجودشان محروم هستیم.

وی بیان کرد: برای مسأله‌ای که در آستان پیش آمده بود خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم پاسخی گفتند که برای بسیاری از مشکلات راهگشا بود و فرمودند اگر خود حضرت بودند چکار می‌کردند و ما برای بارها از این فرموده استفاده کردیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آستان‌ها می‌توانند در احیای سنت‌های اصیل فراموش شده و یا کمرنگ شده تلاش کنند و سنت‌های خوب و بسیار ارزشمندی مانند جلسات قرائت قرآن خانگی انجمن قرآن‌های مختلف را پیگیری کنند. در گذشته هر هفته یک جلسه قرآن چقدر برکات داشت. یک رقابت صمیمی و دینی را رقم میزد که مقداری متأسفانه کمرنگ شده است. روضه‌های خانگی امری بسیار ارزشمند بود که اگر تعطیل شود جایشان را اموری دیگر خواهد گرفت.

حجت الاسلام مروی افزود: در حوزه‌های مختلف آستان های مقدس در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی وحدت رویه و هماهنگی داشته باشند که مصداقش در زمان کرونا اتفاق افتاد و در زمان شیوع کرونا هماهنگی‌های زیادی انجام شد و تجربه خوبی بود که می‌توانیم در حوزه‌های دیگر وحدت‌ها رویه در حوزه‌های دیگر را ادامه دهیم.

وی گفت: این امر می‌تواند در حوزه‌های مختلف مثل تحویل سال نو در آستان ها باشد و آنها با هماهنگی کار مشترک نو و جذابی همراه با معنویت را انجام دهند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی باید فعال شویم و اگر بخواهیم به لحاظ فرهنگی در جامعه تحت تأثیر قرار دهیم باید در حوزه اجتماعی فعال باشیم.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: مسیحیت در هر حوزه‌ای که تأثیر داشته فعالیت خود را با ابزار خدماتی و اجتماعی حضور پیدا کرده و مسیحیت را تبلیغ کرده و ما باید در این زمینه فعال باشیم.

وی تصریح کرد: تأسیس بیمارستان آزادی زندانیان و دیگر فعالیت‌هایی از این قشر باید از سمت آستان ها توسعه پیدا کند. اگر از ظرفیت این آستان‌های شریف استفاده کنیم به برکت این انوار الهی بسیار از مسائل اجتماعی را حل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول