اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلایه فعالان اقتصادی گلستان از بی‌تدبیری‌های داخلی/ ارز ۴۲۰۰ تومانی رقیب اصلی اقتصاد استان گلستان شد

فعالان اقتصادی گلستان صبح امرز در دیدار با با غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه از بی‌تدبیری‌های داخلی انتقاد کردند.

گلایه فعالان اقتصادی گلستان از بی‌تدبیری‌های داخلی/  ارز ۴۲۰۰ تومانی رقیب اصلی اقتصاد استان گلستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز در نخستین برنامه عمومی سفر در جمع فعالان اقتصادی، تجار و صاحبان واحدهای تولیدی استان حاضر و از دغدغه‌های آنها مطلع شد.

فرج‌اللهی تولیدکننده بزرگ مرغ و تخم‌مرغ استان گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلات عهده‌ بی‌تدبیری  و باور نداشتن توان داخلی است، اظهار کرد: مشکلات ما خارجی نیست در همین داخل است.

* ۴ ماه در انتظار دیدار وزیر کشاورزی و معاونانش هستم/ در حالی که تولیدکننده بزرگ مرغ و تخم‌مرغ هستم از ترکیه تخم‌مرغ وارد کردند

وی اضافه کرد: چهار ماه است می‌خواهیم وزیر کشاورزی و معاونانش را ببینیم، نمی‌توانیم.

فرج‌اللهی گفت: کالاهای ما را خریداری نکردند ولی از ترکیه تخم‌مرغ وارد کردند و طوری به ما ضربه زدند که چند صد تن تخم مرغ در انبار ما مانده است.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده مرغ تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتم اما در ۳۰ سال گذشته هم در عرصه اقتصادی احساس جنگ تن به تن داشتم.

* ارز ۴۲۰۰ تومانی رقیب اصلی اقتصاد استان گلستان شد

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی گلستان اظهار کرد: گلستان ۷۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و‌ در طیور هم حدود ۲۹۰ هزار تن گوشت مرغ و ۹۰ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنیم.

رضا مبصری گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی رقیب اصلی اقتصاد استان شد.

وی افزود: امروز  ۹۹ درصد از مجموع منابع بانکی استان هزینه شده است و در این خصوص مشکلات بزرگی گریبان استان را خواهد گرفت.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی گلستان  تصریح کرد: ما در تامین نهاده‌های دامی مشکل داریم و به سادگی با بکارگیری قوانین جاری و ساده و تعامل دستگاه‌ها و حمایت قوه قضاییه می‌توانیم این مشکل را به سادگی حل کنیم.

مبصری افزود: گلستان رتبه سوم کشور در امنیت فضای کسب و کار دارد اما در عمل به قراردادها ما رتبه ۹۰ دنیا را داریم و مشکل فعالان اقتصادی مواجهه با دولت است.

وی گفت: دولت برای تصفیه بدهی‌ها اسناد خزانه و اوراق می‌دهد که حتی اگر امروز نقد شود بازهم جبران ضررهای فعالان اقتصادی نخواهد شد.

* مبصری: تغییر قیمت‌های ارز باعث چند برابر شدن بدهی‌های ما شد

این فعال اقتصادی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما عدم اجرای درست قانون ورشکستگی است که باعث شده فعالان اقتصادی با مشکلات و چالش‌های بسیار بزرگی روبرو شوند.

مدیرعامل شرکت صبانور گلستان تولید کننده لامپ و چراغ‌های ال‌ای‌دی گفت: تغییر قیمت‌های ارز باعث چند برابر شدن بدهی‌های ما شد.

طاهری گفت: این بدهی باعث شد ما در سیستم بانکی در لیست سیاه قرار بگیریم و تمام فعالیت‌های بانکی ما متوقف شود.

وی افزود: ما در مقاطع مختلف به دولت‌ها اعتماد می‌کنیم و عملکرد بد برخی مدیران و موثران عرصه اقتصادی ما را وارد چالش‌های اساسی کرد.

عضو‌ هیات‌ مدیره شرکت تولیدی پارس پلاس شمال تولیدکننده قوطی و بسته‌های شیر، آب معدنی و محصولات مشابه گفت: قطع برق در استان به تولید ما ضربه مستقیم وارد کرد.

سیدمحمد سیدکریمی بیان کرد: گاهی اوقات تصمیماتی در عرصه ملی گرفته می‌شود که در اجرا از هدفش دور می‌شود و ضررش را هم مردم می‌بینند و هم فعالان اقتصادی ضرر می‌کنند.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول