اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وقتی موضع آلمانی‌ها در مورد خط لوله گاز 180 درجه چرخید

در حالی که همین 10 روز پیش دولت آلمان مدافع سرسخت پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا بود، اما حالا به طور کامل نظرش برگشته است.

وقتی موضع آلمانی‌ها در مورد خط لوله گاز 180 درجه چرخید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، همین 10 روز پیش صدر اعظم جدید آلمان روی کار آمد و تا قبل از این اتفاق دولت آلمان مدافع سرسخت پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به این کشور به نام نورد استریم 2 بود. اما از زمانی که اولاف شولتس، زمام امور را به جای انگلا مرکل در دست گرفته موضع دولت آلمان به طور کامل در قبال این پروژه برگشته است.

وزیر امور خارجه این کشور چند روز پیش طی مصاحبه ای با شبکه ZDF این کشور گفته بود که این پروژه با استانداردهای اروپا در  حوزه انرژی در تناقض است.

در آخرین موضع‌گیری هم هابک، معاون صدر اعظم در حزب سبز این کشور، گفته که از منظر ژئوپولتیک، نورد استریم 2 یک اشتباه بوده است.

وی تأکید کرده در زمان ساخت این خط لوله هم تمام کشورهای اتحادیه اروپا به جز آلمان و اتریش مخالف اجرای این پروژه بودند. پرونده صدور مجوز بهره برداری از آن هم هنوز باز بوده و این موضوع باید با استناد به قوانین ملی و اتحادیه اروپا حل شود.

این خط لوله از ماه سپتامبر تکمیل شده و 1230 کیلومتر طول داشته و برای ساخت این خط لوله میلیاردها دلار توسط شرکت‌های دخیل در آن از جمله گازپروم روسیه سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول