اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من| خرد شدن استخوان تولید داخل، زیر چرخ‌های واردات ماشین آلات راهسازی+فیلم

مسیرهای منتهی به اسکله بندر شهید رجایی در حالی همچنان شاهد واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی است که طبق دستور رئیس جمهور هرگونه واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی ممنوع است.

فارس من| خرد شدن استخوان تولید داخل، زیر چرخ‌های واردات ماشین آلات راهسازی+فیلم

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ اینجا چرخ‌ها می‌چرخند، نه برای تولید که برای رانت، نابودی کارگر و کارخانه و تولید؛ آنهم به همت مافیای واردات.

امروز بازهم مسیرهای منتهی به اسکله بندر شهید رجایی شاهد واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی بود، این در حالی است که طبق دستور رئیس جمهور در دیدار با مجمع نمایندگان استان مرکزی و در راستای حمایت از تولید هرگونه واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی ممنوع اعلام شده است.

بارها تصاویری از واردات ماشین آلات راهسازی از  اسکله بندر شهید رجایی را به تصویر کشیدیم و از واردات ماشین آلات سخن بر زبان جاری کردیم.

 

 

بارها از توانایی هپکو در تولید انواع لودر، دامپتراک، بیل مکانیکی و بولدوزر با قدرت‌های بالا سخن گفتیم اما گویا گوشی برای شنوا نیست و همچنان می‌شود آنچه که نباید، به طوری که کماکان شاهد واردات چندین دستگاه دامپتراک از گمرک شهید رجایی هستیم، ماشین آلاتی که کارگران داخل را زیر چرخ‌‌های خود له می‌کنند تا گلوی مافیای واردات روز به روز برجسته‌تر شود.

واردات ماشین آلات راهسازی در حالی همچنان تداوم دارد که به گفته نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی دستور منع واردات ماشین آلات در هفته های گذشته صادر شده است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمین با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور و طرح موضوع واردات دستگاه‌های مستعمل به کشور و ایجاد اختلال در تولید شرکت هپکو اراک با این نوع واردات اظهار کرد: در این نشست نمایندگان اراک با اشاره به این موضوع، احتمال ورود ۱۲ هزار دستگاه مستعمل با کارکرد بالای ۵ سال را زنگ خطری برای تولید داخلی دانستند و رئیس جمهور نیز با اطلاع از این موضوع بلافاصله دستور داد تا با قید فوریت از واردات این نوع ماشین‌‌ها ممانعت به عمل آید و با ثبت سفارش داخلی جلوی ورشکستگی شرکت‌هایی همچون هپکو گرفته شود.

اینجا بخوانید.

هپکو یکی از ابرشرکت‌های ایرانی است که نام آن در زمره اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات سنگین در ایران و خاورمیانه می‌درخشد 

هپکو یکی از ابرشرکت‌های ایرانی است که نام آن در زمره اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات سنگین در ایران و خاورمیانه می‌درخشد و توانایی تولید انواع لودر، غلتط، بیل مکانیکی، دامپتراک و بلدوزر را داراست.

 مافیای واردات در شرایطی کمر به نابودی این صنعت داخلی بسته‌اند که این روزها مدیران هپکو از تلاش و انعقاد قراردادهایی مهم برای روشن شدن مجدد چراغ تولید در هپکو خبر می‌دهند، از نهایی شدن قرارداد فروش دامپتراک‌های جدید معدنی به ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان و انعقاد ۹ قرارداد فروش انواع محصولات به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان که با وجود استمرار واردات به نظر می‌رسد این شرکت نتواند کمر راست کند.

غول صنعت خاورمیانه برای بازگشت به اوج و رونق نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها و اعتماد خریداران به توانایی‌های داخلی و ممنوعیت همیشگی واردات ماشین آلات نو و مستعمل است.

به گزارش فارس هپکوی مظلوم را یاری کنید از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من است.

************

ریحانه جلالی

************

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول