اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن‌ در گرو چینش نیروی انسانی کارآمد

عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان اینکه ‌تحقق ساخت یک میلیون مسکن در سال در گرو چینش نیروی انسانی کارآمد است، گفت: طبق آمار فقط 30 تا 40 هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی پی ریزی شده و هنوز تسهیلات این بخش تعیین تکلیف نشده است.

‌تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن‌ در گرو چینش نیروی انسانی کارآمد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مقداد همتی‌ در برنامه تلویزیونی ثریا در پاسخ به سوالی مبنی بر تناسب فعالیت‌های انجام شده با وعده مسکنی رئیس جمهور اظهار داشت: بخش مسکن تنها وعده‌ای بود که توسط رئیس جمهور منتخب با شاخص عددی ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال بیان شد.

دبیر سابق شورای عالی مسکن در تشریح این مسئله که نیروی انسانی با انگیزه رکن اساسی هر فعالیتی است، گفت: چینش نیروی انسانی کارآمد در وزارت راه و شهرسازی متناسب با وعده رئیس جمهور نیست و متاسفانه هنوز افراد ضعیف دولت قبل با کارنامه مشخص و ضعیف بر سر کار هستند.

* چهار شهر جدید در بلاتکلیفی هستند

وی با اشاره به اینکه از 4 شهر از مجموع 19 شهر جدید کشور در حال حاضر بدون مدیرعامل است، افزود: 2 مدیرعامل شهر جدید در دولت قبل بازداشت شدند و 2 مدیرعامل دیگر نیز در جایگاه‌هایی نظیر شهرداری به کار گرفته شدند، در حال حاضر شهر جدید پردیس یکی از شهرهایی است که مدیر عامل ندارد و این بلاتکلیفی می‌تواند فشار قابل توجهی را به سازوکار ساخت مسکن وارد کند.

همتی در بیان اینکه تعیین تکلیف نیروی انسانی در حوزه ساخت مسکن بحث ضروری است، بیان کرد: در حال حاضر بعد از گذشت چندین سال بیش از 240 هزار واحد مسکن مهر در کنار نزدیک به 400 هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی به روایت وزارت راه و شهرسازی موجود است که فرآیند ساخت ان تکمیل نشده است.

* تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن هنوز مشخص نشده است

این مقام مسئول در بیان عملکرد دولت روحانی در حوزه ساخت طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد: بر اساس آمار تنها 30 الی 40 هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی یعنی کمتر از 10 درصد از واحدهای این طرح پی ریزی شده و هنوز تسیهلات این بخش تعیین تکلیف نشده است.

همتی با اشاره به واحدهای مسکن مهر و طرح اقدام ملی باقی‌مانده گفت: وقتی هنوز واحد مسکن مهر و طرح اقدام ملی روی زمین باقی‌مانده است، چه انتظاری داریم که طرح نهضت ملی مسکن با این نیروی انسانی پیش برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول