اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

کاهش 11 دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع محصولات اساسی مانند گندم، خوراک دام و طیور، دانه های روغنی کاهش قیمت داشتند.

کاهش 11 دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع محصولات اساسی مانند گندم، خوراک دام و طیور، دانه های روغنی و انواع دام زنده و پرواری با کاهش قابل ملاحظه قیمت مواجه شدند.

بر اساس این گزارش امروز در بازارهای جهانی قیمت گندم ۱۰.۷ کاهش داشت و قیمت این محصول اساسی قیمت ۷۶۴ دلار به فروش رفت قیمت ذرت نیز که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود ۲.۲۵ دلار کاهش داشت و هر بوشل به قیمت ۵۹۱ دلار به فروش رفت،‌قیمت سویای روغنی هم کاهش ۱۵۸ سنتی را تجربه کرد،‌در گروه دام دام زنده و پرواری کاهش هایی به ترتیب ۶۲ سنت و ۲.۶۲ دلار را تجربه کردند.

امروز در بازارهای جهانی برخی محصولات نیز افزایش قیمت داشتند به طوری که برنج سخت رشد یک سنتی داشت و سویای خوراکی ۳ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

پس از شیوع کرونا کشورها تامین نیاز را در اولویت قرار دادند و صادرات محصولات اساسی را کاهش یا متوقف کردند به عنوان مثال پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور داده که عوارض صادراتی محصولات استراتژیک مانند گندم دو برابر شود در دیگر سو چهار کشور صادرات کود اوره را ممنوع کردند که طی چند ماه گذشته به دلیل افزایش قابل ملاحظه قیمت گاز قیمت کود اوره بیشتر شد.

از آنجایی که این کود شیمیایی برای تولید محصول بسیار ضروری است کشورهای تولیدکننده ترجیح می‌دهند که انبارهای خود را به جای صادرات پر کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول