اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاشکند میزبان نشست «نقش زنان در تضمین صلح و امنیت آسیای مرکزی»

نشست منطقه‌ای با موضوع «تقویت نقش زنان در تضمین صلح و امنیت آسیای مرکزی» با حضور سازمان‌ها و فعالین جامعه مدنی زنان در «تاشکند» برگزار شد.

تاشکند میزبان نشست «نقش زنان در تضمین صلح و امنیت آسیای مرکزی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ننشست منطقه‌ای با موضوع «تقویت نقش زنان در تضمین صلح و امنیت آسیای مرکزی» با حضور سازمان‌ها و فعالین جامعه مدنی زنان در «تاشکند» برگزار شد.

در این مراسم «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان، رئیس گفتگوی زنان - رهبران کشورهای آسیای مرکزی، «ناتالیا گرمان» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی، رئیس مرکز منطقه ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی، «عالیه الیاسر» مدیر منطقه ای ساختار «سازمان ملل متحد – زنان» در اروپا و آسیای مرکزی و روسای تعدادی از سازمان های بین‌المللی و همچنین زنان - نمایندگان جامعه مدنی از پنج کشور آسیای مرکزی حضور داشتند.

دیالوگ زنان- رهبران کشورهای آسیای مرکزی با هدف حمایت از زنان در منطقه، افزایش نقش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها و توسعه امکانات آنها برای تأثیرگذاری بر فرآیندهای تصمیم گیری در مورد مسائل مربوط به توسعه پایدار به عنوان یک پلت فرم غیررسمی منطقه ای ایجاد شده است.

در این نشست تاکید شد که ازبکستان در چارچوب ریاست خود در این دیالوگ برای تبدیل آن به یک پلتفرم مؤثر مبنی بر گسترش همکاری همه جانبه بین زنان در منطقه تمام تلاش ممکن را به کار گرفت.

در این نشست نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی، رئیس مرکز منطقه ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی از طرف میزبان و سازمان دهی اصلی این مراسم از ازبکستان قدردانی نمود.

ناتالیا گرمان اظهار داشت: این همکاری ها برای اجرای دستور کار جهانی «زنان، صلح و امنیت» بسیار مهم است. قطعنامه 1325 شورای امنیت سازمان ملل متحد با تلاش  زنان فعال به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول