اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ماندگاری هوای سرد تا یکشنبه آینده در نیمه شمالی کشور/ برف و باران روزهای آتی هم ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا یکشنبه 5 دی در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

ماندگاری هوای سرد تا یکشنبه آینده در نیمه شمالی کشور/ برف و باران روزهای آتی هم ادامه دارد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در دو روز آینده در شمال‌غرب کشور، ارتفاعات غربی البرز و غرب سواحل خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران و وزش باد شدید موقت داریم که در مناطق سردسیر و مرتفع با بارش برف همراه است.

وی افزود: روز جمعه سوم دی فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز مرکزی، گلستان و خراسان شمالی ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: با حرکت این سامانه به سوی شرق کشور روز شنبه 4 دی در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات شرق البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سامانه بارشی فعال است و روز یکشنبه 5 دی در بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در بخش‌هایی از شرق و جنوب‌شرق کشور بارش پراکنده،‌گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

 وی گفت:‌ از امروز تا یکشنبه هفته آینده در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌در 5 روز آینده در استان‌های ساحلی جنوب کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی،‌گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 2 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول