اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

«کردبچه» پس از نیم قرن فعالیت با سازمان برنامه و بودجه خداحافظی کرد

محمد کردبچه کارشناس ارشد سازمان برنامه و بودجه پس از حدود نیم قرن فعالیت با این سازمان خداحافظی کرد.

«کردبچه» پس از نیم قرن فعالیت با سازمان برنامه و بودجه خداحافظی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، محمد کردبچه پس از 46 سال فعالیت در سازمان برنامه و بودجه،‌ از این سازمان خداحافظی کرد.

وی پس از تحصیل در انگلستان سال 1354 قبل از انقلاب اسلامی وارد سازمان برنامه و بودجه شد و به عنوان کارشناس فعالیت خود را آغاز کرد.

این کارشناس ارشد بودجه، از سال 58 تا سال 82 به مدت 24 سال معاون دفتر اقتصاد کلان مشغول فعالیت بود و به گفته خودش از سال 60 مستقیم وارد کار بودجه ریزی شد.

وی قبل از انقلاب، حضور روسای همچون عبدالمجید مجیدی، محمد یگانه، منوچهر آگاه، حسنعلی مهران و مرتضی صالحی را بر ریاست سازمان برنامه و بودجه درک کرده است.

بعد از انقلاب نیز دوران ریاست علی اکبر معین‌فر، عزت الله سحابی، موسی خیر، محمدتقی بانکی،‌ مسعود زنجانی روغنی،‌ حمید میرزاده، محمدعلی نجفی، محمدرضا عارف، محمد ستاری‌فر، حمیرضا برادران شرکا، فرهاد رهبر، سید امیرمنصور برقعی، ابراهیم عزیزی، بهروز مرادی و محمدباقر نوبخت بر سازمان برنامه و بودجه را درک کرده است.

کردبچه سال 1390 بازنشسته شد اما بنا به درخواست رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه قرارداد همکاری منعقد کرد تا در تهیه برنامه‌ها و بودجه نقش ایفا کند.

وی در سال‌های اخیر مسئولیت تدوین پیوست شماره 4 (بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد) در لوایح  بودجه سنواتی و تهیه برنامه‌های سالانه قوانین توسعه‌ای را برعهده داشت که همیشه همزمان با ارائه لایحه بودجه منتشر می‌شد.

براساس بند پ ماده 8 قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال‌های اخیر استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در دستور کار قرار گرفت.

مسئولان سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم برخی پیوست های بودجه از جمله برنامه سالانه قانون برنامه ششم توسعه و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را از لایحه بودجه سال 1401 حذف کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول