اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیشنهاد تاجیکستان به ایران برای تولید مشترک مواد غذایی در مناطق آزاد اقتصادی

معاون وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان خواستار ایجاد شرکت های مشترک تولید محصولات غذایی با جمهوری اسلامی ایران در مناطق آزاد اقتصادی این کشور شد.

پیشنهاد تاجیکستان به ایران برای تولید مشترک مواد غذایی در مناطق آزاد اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عبدالرحمان عبدالرحمان زاده» معاون وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان و «پریناز پیشدادیان» رئیس مرکز تجاری ایران «فکر برتر» دیدار و گفت‌وگو کردند.

طرف تاجیکی در این دیدار به منظور توسعه بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی به طرف ایرانی پیشنهاد ایجاد شرکت های مشترک تولید آب معدنی و همچنین رب گوجه فرهنگی و محصولات کنسرو در مناطق آزادی اقتصادی تاجیکستان را ارائه کرد.

پیشدادیان به نوبه خود از پیشنهاد طرف تاجیکی استقبال و خاطرنشان کرد که این ابتکار باعث تقویت بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.

در این طرفین همچنین مسائل مربوط به تهیه و امضای یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان و مرکز تجاری «فکر برتر» جمهوری اسلامی و موضوعات مهم همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذرای را بررسی کردند.

باید گفت که در 11 ماه سال 2021 گردش مالی بین دو کشور 93.2 میلیون دلار برآورد شده که نسبت به زمان مشابه سال 2020 میلادی 44.6 میلیون دلار بیشتر است.

سهم تجارت متقابل با ایران در کل گردش مالی تاجیکستان طی این دوره 1.7 در صد بوده و در ساختار تجارت خارجی این کشور در جایگاه نهم قرار دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول